همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه برونئی گفت:اجلاس آتی سازمان کنفرانس اسلامی در سنگال تکلیف سنگینی در مقابله با تبلیغات زهرآلود اسلام ستیزی و تبلیغات منفی علیه دین مبین اسلام دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه، منوچهر متکی روز شنبه چهارم اسفند در دیدار با پهین لیم وزیر امور خارجه برونئی، خاطرنشان کرد که کشورهای اسلامی در این اجلاس در حراست از مقدسات خود کاملا راسخ خواهند بود.

وی با بیان اینکه علاقه مندی از سوی دو کشور وجود دارد ، به بازگشایی سفارت ایران در برونئی اشاره کرد و گفت : ایران برای توسعه همکاری ها با برونئی در بخش های مختلف آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به توانمندی های بالای شرکت های ایرانی در زمینه انرژی ، اکتشافات و انتقال نفت و گاز، احداث کارخانجات صنعتی ، سدسازی و تولید خودرو،اجرای پروژه های مشترک با برونئی در نقاط مختلف جهان را پیشنهاد کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن اصل44قانون اساسی که سبب تحول عظیمی در حوزه اقتصادی ایران خواهد شد از آن کشور خواست تا با استفاده از این فرصت در زیر ساخت های اقتصادی ایران مشارکت کند.

پهین لیم وزیر امور خارجه و وزیر تجارت برونئی با ابراز خوشحالی از سفر به ایران و ملاقات هایی که داشته است علاقه مندی برونئی دارالسلام به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: دو کشور می توانند همکاری خوب دو جانبه و چند جانبه در بخش های انرژی ، سرمایه گذاری و توریسم با هم داشته باشند.

وی با اعلام اینکه غرب چهره خوبی از اسلام نشان نمی دهد،اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در سنگال را فرصت بسیار مهمی برای معرفی چهره واقعی اسلام دانست.

لیم اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اجلاس در خصوص مشکلات و مسایل مربوط به جهان اسلام به رایزنی و تبادل نظر خواهند پرداخت.

کد خبر 45018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز