سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخارج کنسرت دادن درایران در مقایسه با سال قبل رشد حیرت انگیزی پیدا کرده است و هرجایی که بخواهید دست بگذارید باید پول بدهید

شهرام ناظری که استقبال از کنسرت هفته قبل او و گروه کابوکی در ورزشگاه انقلاب سبب شده است تا پنج شنبه این هفته (30 شهریور) هم در همین مکان کنسرتش را تمدید کند،‌ ضمن اعلام این مطلب به همشهری آنلاین  می‌گوید:

علاوه بر مخارج بالا ،کنسرت دادن هم بسیار سخت تر شده است. در سالهای قبل ما تنها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز موسیقی طرف بودیم و از آنها مجوز اجرا می گرفتیم، اما امسال باید از اماکن هم اجازه بگیریم و حتی مکانی که باید در آن کنسرت دهیم هم باید چندین مسول و سرپرست را دید تا بتوانیم برگزاری یک کنسرت را میسر سازیم.
ناظری در پاسخ یه این سوال ما که چرا بلیت کنسرت ها گران شده است گفت: ما علاقه مندیم که نصف این مبلغ بلیت فروشی کنیم، ‌اما هزینه های برگزاری کنسرت به طرز سرسام آوری افزایش یافته و همین امر موجباتی را فراهم آورده است که برای دخل و خرج کنسرتمان به این قیمت‌ها متوسل شویم.
ناظری گفت که اگر دست اندرکاران تسهیلاتی را در اختیار گروه قرار دهند، طبیعی است که ما هم در قیمت بلیت تخفیف قایل شویم.

ناظری این نکته را هم اضافه کرد که برای کنسرت پنج شنبه شب، تخفیف‌هایی را برای دانشجویان درنظر گرفته است.

پیش از این ناطری در کنسرت خود از وضعیت نامناسب دریافت مجوز ابراز گله مندی کرده بود و گفته بود که دوبار کنسرتش تا مرز تعطیلی پیش رفته است. ناظری گفت که ما دیگر عادت کرده ایم که با استرس کنسرت برگزار کنیم.

ناظری را در این کنسرت که در دو بخش فارسی و کردی اجرا می شود، نوازندگانی چون صابر نظرگاهی (تار و دیوان) شهرام محمدی (تار و دهل) راشد باباشهابی (کمانچه) فردین کریم خاوری (سه تار) آرمان سیگارچی (عود) فردین لاهور پور (نی، بالابان و دیوان) پژهام اخواص (تنبک و پنداریک) سیاوش ناظری (دف)  همراهی می‌کنند.

ناظری  در پایان گفت که چند روز دیگر  به دوبی خواهد رفت تا برای کارهای اداری سفر به آمریکا اقدام کند.

وی به همشهری آنلاین گفت اواخر ماه آینده (‌اکتبر )در نیویورک کنسرتی برگزار خواهد کرد که در آن به مناسبت سال مولانا  از پنج نوازنده موسیقی کلاسیک از کشور های امریکا، هند، تایوان و انگلستان در ارکستر بهره می برد.

وی همچنین از اجرای همین گروه در فرانسه، پس از اجرای در آمریکا خبر داد.

کنسرت قبلی ناظری در روزهای 23 و 24 شهریور در زمین تنیس ورزشگاه انقلاب برگزار شد.

کد خبر 4427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز