همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه برخی قوانین ما شفاف نیست و امکان برداشت‌های سلیقه‌ای یا تفسیرهای سختگیرانه را هم فراهم می‌کند گفت: باید قانون انتخابات شفاف‌تر شوند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون امنیتی انتظامی خود، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: باید قانون انتخابات اصلاح شود تا تفسیر سخت گیرانه و یا آسان از بندهای آن به عمل نیاید که البته این مسئله برخی را به زحمت می اندازد و همه باید مراقب باشیم و به ارتقاء سلامت انتخابات کمک کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: از بندهای اولیه تا آخر در قانون انتخابات کشور امکان اصلاح  وجود دارد چرا که برخی از این مسائل موجب به تاخیر انداختن رسیدگی به صلاحیت ها می شود.

پور محمدی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه گفته می شود وقت هیئت های اجرایی برای رسیدگی به صلاحیت ها کافی نبوده است، گفت: ما این مسئله را از قبل پیش بینی کرده بودیم و حتی آن را با مجلس در میان گذاشتیم اما نمایندگان مجلس با تمدید وقت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان موافقت نکرد.

وی خاطر نشان کرد : باید تلاش کنیم تا انتخابات در شکل باز و به شکل برجسته ای برگزار شود و سلامت آن را مد نظر قرار دهیم و قوانین انتخاباتی را قوی کنیم.

به گفته وزیر کشور، به هر حال برگزاری انتخابات پیچیدگی هایی دارد و نیازمند اصلاح هم هست.

خبرنگاری درباره اقدامات امنیتی این وزارتخانه با توجه به انتصاب معاون امنیتی جدید وزیر کشور و در پیش بودن انتخابات مجلس هشتم پرسید که وی پاسخ داد: کارهای امنیتی ما متکی به معاون امنیتی نیست و حوزه های مختلف این وزارتخانه کارهای امنیتی انتخابات را تاکنون پیش بردند و جلسات متعددی را هم برگزار کردند.

پور محمدی اظهار امیدواری کرد با کمترین مشکلات امنیت انتخابات به خوبی تامین شود و شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در کشورمان باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نامه احمد توکلی به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه نمایندگان منتقد رد صلاحیت شده اند، گفت: اگر آقای  توکلی اطلاعات بیشتری داشته باشد مشاهده می کند که بسیاری از کاندیداهایی که موضع انتقادی شدیدی به دولت هم داشتند در انتخابات تایید صلاحیت شده اند و حتی رئیس جمهور خود درباره برخی نمایندگانی که منتقد وی بوده اند به شورای نگهبان سفارش کرده است که در مورد تعیین صلاحیت این افراد در انتخابات نهایت دقت نظر را داشته باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: به هر حال انتخابات عرصه وسیعی است و قضاوت های مختلفی را خواه ناخواه مشاهده می کنیم.

پور محمدی در پاسخ به سئوالی درباره انتقاداتی که نسبت به رقابتی نبودن فضای انتخابات 24 اسفند می شود، نیز خاطر نشان کرد: اکنون فضای رقابتی مناسبی بین احزاب فراهم شده و امیدواریم با تدابیر شورای نگهبان و بررسی های مجدد بسیاری از داوطلبان تفسیر شفاف و روانی از قوانین داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی آگاهانه، انتخاباتی خوب، رقابتی و قوی تری را نسبت به سال های گذشته برگزار کنیم.

وزیر کشور توضیح داد: برخی قضاوت‌ها قدری عجولانه است و فضای انتخابات مجلس هشتم کاملا باز خواهد بود.

کد خبر 43945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز