گروه سیاسی: سیدیحیی صفوی با اشاره به لزوم انتقال مفاهیم اساسی مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: این موضوع نیازمند یک کار عظیم فرهنگی است که باید به درستی و با جدیت پیگیری و اجرا شود.

مشاور عالی و دستیار ویژه فرمانده کل قوا در گفت‌وگو با همشهری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: باید یک راهبرد فرهنگی یا یک قرارگاه فرهنگی، به‌طور مداوم به انتقال مفاهیم انقلاب بپردازد و آن را مدیریت کند.

صفوی در مورد راهکار حفظ حضور مردم در صحنه‌های مختلف که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد هم اظهار داشت: به‌نظر من یک راهکار برای حفظ حضور مردم در صحنه، حل مشکلات مردم توسط دولتمردان، قوای 3گانه و مسئولان در دولت و مجلس و قوه قضائیه است که این امر خود می‌تواند بزرگترین راهکار عملی برای حفظ حضور مردم باشد.

وی درهمین رابطه گفت: الان 29سال از انقلاب می‌گذرد، دیگر نمی‌توان بگوییم جنگ بود و نتوانستیم مشکلات مردم را حل کنیم یا درآمد و بودجه ما کم بود و نتوانستیم مشکلات را حل کنیم، امروز باید همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول حکومتی و قوه مجریه به‌طور خاص، برای این مسئله برنامه‌ریزی و اقدام عاجل کنند.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران در بخش دیگری از این‌گفت‌وگو با اشاره به ویژگی‌های سپاه پاسداران به‌عنوان نهادی همزاد انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه فقط جنبه نظامی‌گری ندارد بلکه حتی جنبه‌های مختلفی مانند فعالیت درعرصه‌های خدمت رسانی به مردم، فعالیت اقتصادی در جهت رشد و رونق اقتصاد کشور و همچنین عرصه فرهنگی را در راستای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن شامل می‌شود، لذا آنچه سپاه انجام می‌دهد در راستای قانون و وظایف محوله است چراکه سپاه یک مجموعه عقیدتی، سیاسی و نظامی است.

وی درباره میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیز گفت: اهداف انقلاب اسلامی ما در بعد سیاسی و فرهنگی پیشرفت بسیار خوبی داشته است چراکه ما توانسته‌ایم یک نظام مردمسالار دینی را به‌عنوان یک نظام سیاسی جدید در نظام‌های بین‌المللی ایجاد کنیم که این ساختار جدید تاکنون در نظام‌های جهانی نبوده و باید گفت که ما در تشکیل یک حکومت مردم‌سالار دینی کاملا موفق بوده‌ایم.

مشاورعالی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: با وجود همه پیشرفت‌ها و نقاط مثبتی که امروز و به برکت انقلاب وجود دارد، هنوز با آن وعده‌هایی که انقلاب اسلامی به مردم ایران داده و الگویی که به‌عنوان جمهوری اسلامی می‌خواهیم بسازیم، فاصله داریم و لذا نیازمند کار، زحمت و تلاش بسیار زیادی برای رسیدن به هدف‌های جهانی و منطقه‌ای بزرگی که انقلاب اسلامی دارد، هستیم.

مشروح این گفت‌وگو را می‌توانید در روزهای آینده در همشهری بخوانید.

کد خبر 43682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز