همشهری آنلاین: هنر تحقیق علمی، نوشته و.اب. نوریچ و معمای زندانی نوشته ویلیام پاندستون تازه‌ترین کتاب‌هایی هستند که انتشارات مازیار به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین هنر تحقیق علمی که با ترجمه محمد تقی فرامرزی منتشر شده است، نویسنده رشد  ادراک شهودی را در شخصیت و پژوهش های دانشمندان بررسی می کند و تصویری دقیق از چگونگی آغاز وانجام تحقیق علمی را در اختیاز علاقه مندان قرار می دهد.

هدف نویسنده  این است که نشاند دهد ذهن انسان را چگونه می توان به بهترین نحو ممکن برای انجام فرآیند های کشف  علمی به کار گرفت. به همین دلیل ، این کتاب بر عامل انسان ، یعنی شخص دانشمند تمرکز می کند.

ارزش کتاب هنر تحقیق علمی، دوری گزیدن آن از هر گونه پیش داوری است. نویسنده با برخورداری از ذهنی آزاد و جهانی، پژوهش علمی را چون هنری خلاق بررسی می کند.
نویسنده تمام مراحل علمی کشف علمی همانند، استدلال،تصادف،شهود و راهبرد ها، را موشکافانه بررسی می کند.

جنبه تحسین بر انگیز کار نویسنده در آن است که سعی می کند پرده اسرار آمیز علم را بالا بزندو فعالیت های پژوهشی خود و دانشمندان همکارش را در معرض دید خوانندگان قرار دهد.

کتاب از نثری شیوا بهره مند است  که این نثر البته در ترجمه هم لحاظ شده است.

کتاب هنر تحقیق علمی در یازده فصل و 208 صفحه در قطع وزیری و به قیمت 3هزار تومان منتشر شده است.

معمای زندانی

دومین کتاب انتشارات مازیار به نظریه بازی جان فون نویمان و قضیه بمب اتمی می پردازد.
نویمان که از وی به عنوان پدر کامپیوتر های جدید و از شرکت کنندگان در تولید بمب اتم، یاد می شود، با تماشای توپ زدن بازیکنان در بازی پوکر نظریه بازی را به وجود آورد، که تحقیقی ریاضی درباره برخورد و فریب است. ویلیام باندستون در معمای زندانی زندگی این نظریه پرداز نامی را با تاریخ مرحله های به هم پیوسته جنگ سرد و بررسی نظریه بازی در هم تنیده که در سیاست عمومی امروز تاثیر دراز مدتی داشته است.

کتاب در 13 فصل نوشته شده است ودر‌آن مباحثی چون،معماها،نظریه بازی ها،بمب اتمی،بنگاه راند،1950،نظریه بازی ها و منتقدان آن،سالهای پایانی نویما، جوجه و بحران موشکی کوبا،معماهای اجتماعی،بقای انسب،حراج دلار مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.
گزارش همشهری‌آنلاین حاکیست که از این مجموعه پیش از این کتاب های،«تاریخچه همه چیز»،«به ژنوم خوش آمدید» و «6 نظریه ای که جهان را تغییر داد»به بازار کتاب عرضه شده بود و قرار است پنج کتاب «آونگ گالیله»،«ساعت ساز نابینا»،«5 معادله که جهان را تغییر داد»،«جادوی ریاضیات»، و «حکایت های علمی» در آینده به بازار کتاب عرضه شود.

انتشارات مازیار پیش از این دو کتاب [«درآمدی بر گویش شناسی» و «6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد»] را به بازار کتاب عرضه کرده بود.

کد خبر 43647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز