سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمای بی‌سابقه در چین سبب شد تا شهروندان سال جدید قمری در این کشور را در تاریکی سپری کنند.

به گزارش رویترز، برنامه هواپیماها و قطارها پس از چند هفته تاخیر در رفت و آمد به حالت عادی بازگشتند اما سرمای بی‌سابقه در این کشور سبب شد تا هزاران چینی سال جدید قمری را بدون برق در منازلشان سپری کنند.

سرما و برف شدید در مرکز و جنوب چین که در 100 سال اخیر در این کشور بی‌سابقه است هرج و مرج بسیاری را در آستانه تنها تعطیلات سال جدید برای چینی‌ها رقم زده است.

هزاران مسافر که سعی داشتند خود را به بستگان و نزدیکانشان برسانند روزهای متوالی را پشت درهای بسته ایستگاهها ماندند و ناامید به خانه‌هایشان بازگشتند.

تمامی شهرهای جنوب و مرکز چین بیش از یک هفته است که آب و برق خود را از دست داده‌اند و دست کم 11 نفر تکنسین برق که سعی داشتند کابل‌های برق را راه اندازی کنند جان خود را از دست دادند.

از شروع سرما در چین تاکنون بیش از 25 تن در مناطق مختلف و بر اثر حوادث گوناگون مرتبط با سرما جان خود را از دست داده‌اند.[قربانیان سرما در چین]

مردم چین تا سال 1911 بر اساس تقویم قمری چین سال نو را همراه با عید بهار جشن می‌گرفتند یعنی سال نوی آنها همزمان با عید بهار بود که با پایان زمستان و شروع بهار همراه بود، اما از سال 1911 که تقویم قمری چین به میلادی تبدیل شد، سال نو نیز بر اساس تقویم میلادی تغییر کرد. اما مردم چین همچنان آغاز بهار را جشن می‌گیرند.

کد خبر 43504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز