جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

گروه دانش: خدمات اینترنتی در بخش عمده‌ای از منطقه خاورمیانه و هند، در اثر آسیب به دو کابل مخابراتی که از بستر دریای مدیترانه عبور می‌کند، مختل شده است.

روز چهارشنبه (30 ژانویه)، کارشناسان و مسئولان امور مخابرات در این منطقه اعلام کردند که 70 درصد از شبکه اینترنتی مصر و حدود 60 درصد از ارتباطات اینترنتی هند با مشکل روبه‌رو شده است.

آنها همچنین گفتند که تعمیر کابل‌ها حدود یک هفته طول خواهد کشید.  اگرچه در ساعات اولیه علت این اختلال روشن نبود، اما به زودی اعلام شد کابل انتقال اینترنت منطقه خاورمیانه و هند در زیرآب‌های بندر اسکندریه مصر با برخورد یک کشتی قطع شده است.

میشل کو، سخنگوی شرکت  AT&T گفت: قطع کابل کنسرسیوم موسوم به $ SEA-ME_WEمتعلق به شرکت فلق تلکام موجب به‌وجود آمدن ترافیک انتقال اطلاعات و کم شدن سرعت اینترنت در منطقه خاورمیانه و هند شده است.

وی افزود، هم‌اکنون کنسرسیوم متشکل از چند شرکت از جمله شرکت  AT&Tبرای تعمیرات آن بسیج شده‌اند.

کارشناسان معتقدند که تأثیر اختلالی که در این مناطق رخ داده احتمالا گریبانگیر سایر نقاط جهان نیز خواهد شد، چون بسیاری از شرکت‌های خارجی فعالیت کاری خود را، مانند پاسخگویی به تماس‌های تلفنی مشتریان، به هند منتقل کرده‌اند.

اغلب مراکز پاسخگویی تلفنی به مشتریان در هند متمرکز شده است و تخمین زده می‌شود که ارزش آن به 24‌میلیارد دلار می‌رسد. مسئولان در مصر از کاربران خصوصی اینترنت خواسته‌اند تا رفع این اختلالات از دانلود فیلم و آهنگ اجتناب کنند.

آنها تاکید دارند که ارتباطات کاری مقدم بر استفاده‌های تفریحی از اینترنت است. شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با اختلالات اینترنتی مواجه شده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ارتباطات اینترنتی در امارات متحده عربی، کویت و عربستان سعودی مختل شده است و در دوبی نیز دست کم 2‌ای اس پی با مشکل مواجه شده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، در حال حاضر کارشناسان مخابرات در تلاشند راه‌های ارتباطی دیگر مانند ماهواره را جایگزین ارتباطات اینترنتی کنند.

کد خبر 43177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز