گروه اقتصادی: استفاده از زباله برای تولید انرژی از اهداف سازمان انرژی‌های نو است که با کمک بخش‌خصوصی و شهرداری‌های سراسر کشور فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار‌ همشهری، یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وزارت نیرو طبق قانون موظف است تا برق تولید از این نیروگاه‌ها را خریداری کند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه شهرداری مشهد مجوز احداث 600کیلووات نیروگاه زیست توده دریافت کرده و در حال احداث نیروگاه در محل دفن زباله‌های شهری است.

آرمودلی افزود: مجوز دیگر مربوط به شیراز است که حدود یک مگاوات است و موافقت اصولی آن صادر و تأمین اعتبار شده‌است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بخش خصوصی این 2 طرح برای تبدیل زباله که یکی از معضلات محیط‌زیست است عملی شود.

توسعه نیروگاه بادی

آرمودلی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه نیروگاه‌های بادی گفت: برای این کار 2 نیروگاه تعریف شده که یکی در منجیل به ظرفیت 100مگاوات است و در حال حاضر بیش از 70دستگاه توربین در آنجا نصب شده است و مابقی با ظرفیت 100مگاوات تا پایان سال 87  نصب خواهد شد.

بیش از 60درصد از این توربین‌ها ساخت ایران است و توسط پرسنل ایرانی نصب و راه‌اندازی شده‌است.

تأمین برق خورشیدی 643خانوار

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو با تأکید بر این مطلب که در کشور در بخش استفاده از انرژی خورشیدی و بخش فوتوولتاییک جهش خوبی رخ‌داده‌است، گفت: با مجوزی که از سازمان مدیریت گرفته شده به صورت آزمایشی60خانوار که در استان‌های قزوین گیلان و فارس هستند و از شبکه سراسری فاصله زیادی داشتند توسط سامانه‌های فوتوولتاییک برق‌دار شدند.

آرمودلی ادامه داد: با مجوزی که از سازمان توانیر گرفته شده در نظر داریم این تعداد را به 643خانوار در کل کشور افزایش دهیم.

کد خبر 43102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز