سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: با تصویب آئین نامه جدیدی از این پس شرکت‌‌های بورس تحت عنوان بازار اول و دوم فعالیت خواهند کرد.

به گزارش همشهری، سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی آیین‌نامه‌ای را برای فعالیت شرکت‌های بورس به تصویب رسانده است که براساس آن بساط تابلوهای بورس برچیده خواهد شد و از این پس شرکت‌های بورس تحت عنوان بازار اول و دوم پذیرش شده و فعالیت خواهند کرد.

مصطفی امید قائمی رئیس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار در این باره به همشهری گفت: براساس این آئین‌نامه از این پس فقط 2 بازار در بورس خواهیم داشت که شرکت‌های بورس براساس آن فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: شرکت‌های تابلوی اصلی فرعی در بازار اول و شرکت‌هایی که هم اکنون در بازار غیررسمی یا تابلوی چهارم فعالیت می‌کنند در بازار دوم جای خواهند گرفت و دیگر تابلوهایی به شکل کنونی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم دیگر از بورس اخراج نخواهند شد؟ گفت: خیر، اگر شرکت از عملکرد مطلوبی برخوردار نباشد از بازار دوم بورس اخراج خواهد شد.

وی تاکید کرد: نحوه فعالیت شرکت‌ها در بازار دوم مربوط به عملکرد آنها در اطلاع رسانی می‌شود.

اگر شرکتی از عملکرد مطلوبی برخوردار نباشد از بازار اول به بازار دوم منتقل می‌شود و چنانچه شرکتی در بازار دوم با چنین شرایطی روبه‌رو باشد از بازار اخراج می‌شود ضمن اینکه اگر شرکتی شرایط خوبی در بازار دوم داشته باشد به بازار اول منتقل می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار درباره اینکه آیا شرکت‌های تابلوی چهارم به بازار خارج از بورس منتقل نخواهند شد؟ گفت: هر شرکتی که از بورس اخراج شود به این بازار می‌رود ضمن اینکه شرکت بورس همچنان پیگیر تشکیل بازار خارج از بورس از طریق شورای بورس است.

پیش از این قرار بود با تشکیل بازار خارج از بورس سهام شرکت‌های حاضر در تابلوی غیررسمی به بازار خارج از بورس منتقل شوند اما با مخالفت شورای بورس با تشکیل چنین بازاری به صورت شرکت سهامی خاص مراحل تاسیس این بازار با تعویق روبه‌رو شد.

شرکت بورس همچنان در تلاش است تا هرچه سریعتر با تشکیل بازار خارج از بورس و ضعیت سهامی که خارج از دایره بورس دادوستد می‌شوند و شرکت‌های اخراجی را روشن کند.

کد خبر 42966

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز