یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: درسومین برنامه تکنوازان، پشنگ کامکار، نوازنده سنتور و‌آهنگساز در روزهای 27 و 28 شهریور درسرسرای کاخ نیاوران به اجرای تکنوازی خواهد پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین دراین برنامه  پشنگ کامکار را فرزندش سیاوش همراهی می کند و پیش از اجرای این دو  نیز  میلاد پسری با سه تار و مهدی الطافی با نی قطعاتی را خواهند نواخت.

 این برنامه هابا مدیریت هنری مجید درخشانی برگزار می شود  و برخلاف دو برنامه قبلی که نوازندگان جوان از گروه خورشید ( گروه زیر نظر درخشانی) انتخاب شده بودند، تکنوازان جوان این برنامه هیچ تعلق خاطری به گروه خورشید ندارند.

 در دو برنامه ‏اول  به ترتیب «علی‌اکبر شکارچی» و «اردشیر کامکار» دو نوازنده بنام کمانچه کشور در بخش استادان به اجرای تکنوازی پرداختند. در بخش جوان نیز ‏تاکنون «شاهو عندلیبی» نوازنده نی، «پویا سرایی» نوازنده سنتور و «حامد زند کریمخانی» نوازنده سه‌تار، «ساناز ‏ستارزاده» تارنواز و «مجید کولیوند» سنتورنواز به تکنوازی پرداخته‌اند.‏

 هدف مجموعه برنامه‌های تکنوازی که به  همت انجمن موسیقی‌دانان نیاوران و  ماهنامه فرهنگ و آهنگ تدارک دیده شده است،  اشاعه شیوه تکنوازی به عنوان یکی از مهمترین ارکان موسیقی ایرانی ‏است. این برنامه ها قرار است پس از ماه مبارک رمضان نیزادامه  و درانتها نیز به صورت سی دی صوتی انتشار عموم یابد.

کد خبر 4291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز