مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: پس ازحدود یک سال که ازارائه طرح جامع مصوب شورای اسلامی شهرتهران به شورای عالی شهرسازی به‌عنوان عالی‌ترین نهاد تصویب‌کننده این طرح گذشته و کلیات آن نیز در این شورا به تصویب رسید

نوبت رئیس‌جمهوری شد تا طرح جامع شهرتهران را به‌عنوان سندی که چشم انداز، راهبردها و اهداف 20‌سال آینده پایتخت را تعیین خواهد کرد، مطالعه کرده و اظهارنظرهای خود را پیرامون این مهم مطرح سازد.

شنیده‌ها حاکی از اعلام یک سلسله پیشنهادها از سوی رئیس‌جمهوری است که مهم‌ترین آنها افزایش تراکم در طرح جامع به میزان 20 درصد است.

براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی شهرسازی پیشنهادهای رئیس‌جمهور و وزارت کشور در تغییر بخشی از طرح جامع تهران قراراست اواخر همین هفته در جلسه این شورا مورد بحث و بررسی قرارگیرد.

تلاش همشهری به منظور کسب اطلاع از واکنش‌های کارشناسان و مسئولان حوزه شهر و شهرسازی درباره پیشنهاد افزایش 20 درصدی تراکم ساختمانی مطرح شده از سوی رئیس‌جمهوری به نتیجه نرسید.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران، جلیل حبیب‌اللهیان رئیس نهاد طرح جامع، مسعود شفیق مدیرطرح جامع، فرزان شیروان بیگی مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات حوزه معاونت شهرسازی، بهروز کاشف مدیرکل شهرسازی و طراحی‌های شهری از جمله کسانی بودند که از اعلام هرگونه اظهارنظر خودداری کرده، تحلیل‌های خود را منوط به نتایج جلسه آخر هفته شورای عالی شهرسازی کردند.

دراین میان خسرو دانشجو، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران و سخنگوی این شورا با اظهارنظری هرچند کوتاه، تنها فردی بود که دراین باره حاضر به سخن گفتن شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری اعم از مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران هر آنچه در توان داشتند برای تدوین طرح جامع، به کاربستند، اظهارداشت: در هر حال تصویب‌کننده نهایی طرح جامع، شورای عالی شهرسازی است و این نهاد قانوناً می‌تواند هر آنچه لازم می‌داند در طرح جامع تهران اعمال کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما با پیشنهاد مطروحه ازسوی رئیس‌جمهوری که اشاره به افزایش سطح تراکم ساختمان به میزان 20 درصد دارد مخالفید؟ قاطعانه گفت: خیر،   ‌اتفاقاً کارخوبی است.

کد خبر 42909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز