همشهری آنلاین: همایون شجریان دهم بهمن در نخستین کنسرت مستقل خود در اروپا با گروه دستان در شهر فرانکفورت به صحنه می رود.

به گزارش همشهری آنلاین در این کنسرت که در دو بخش اجرا خواهد شد،در بخش اول تصانیفی چون «عاشقانه» ساخته حمید متبسم، «قیژک کولی»بر اساس اشعاری از شفیعی کدکنی،«زهی عشق» از مولانا و ساز و آواز «کمند زلف»بر اساس بداهه‌خوانی کلام حافظ و ساز و آواز «بوی عشق» در آواز دشتی با آهنگسازی حمید متبسم اجرا خواهد شد.

در بخش دوم نیز قطعاتی چون «اشتیاق»، تصنیف «چین زلف» با شعری از عطار نیشابوری، تصنیف «اسرار عشق» از حافظ، ساز و آواز «دلشده» و تصنیف «وطن» با شعری از سیاوش کسرایی از ساخته‌های سعید فرجپوری در آواز اصفهان و نیز ساز و آواز «خورشید آرزو» و «عشق پاک» از اشعار فریدون مشیری اجرا می شود.

این گروه بعد از اجرا در فرانکفورت،12 بهمن در استکهلم،13 بهمن در گوتنبرگ،15 بهمن در اسلو ،17 بهمن در لندن و سپس در برلین، آمستردام، دنهاگ و ... به روی صحنه می‌روند.
تور موسیقایی گروه دستان 28 بهمن با اجرا در دنهاگ  هلند پاپان می گیرد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که در گروه دستان سعید فرجپوری( کمانچه)،بهروزی نیا( عود) حمید متبسم( تار و سه تار)،بهنام سامانی(دف) و پژمان حدادی( تمبک و سازهای کوبه ای) می نوازند.

گروه دستان قرار است با محمد رضا شجریان هم کنسرتی را برگزار کند که آهنگساز و تنظیم کننده قطعات آن محمد رضا درویشی است[شجریان‌ها و درویشی با گروه دستان]

کد خبر 42876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز