همشهری آنلاین: چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی‌سازی، اسفندماه 86 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، همه فعالان بازار سرمایه از قبیل شرکت‌های حاضر در تابلو، کارگزاری‌ها، حسابرسان معتمد، نهادهای فعال بازار سهام و... در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

اکبر زرگانی‌نژاد - یکی از کارگزاران بورس - در مورد ضرورت وجود این نمایشگاه گفت: شاید چنین فعالیت‌هایی به طور مستقیم بر بازار اثر نداشته باشد اما به صورت غیرمستقیم زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا عمده افرادی که علاقه‌مند یا مایل به حضور در بازار سهام هستند بتوانند از اطلاعات لازم در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی معتقد است که در مجموع شرکت‌ها و کارگزاران با حضور در این نمایشگاه به صورت رودررو با یکدیگر در ارتباط بوده و مناسب‌تر می‌توانند اطلاع‌رسانی خود را انجام دهند، به علاوه نمایشگاه بازار سرمایه یکی از مبادی آشنایی سرمایه‌گذاران با کارگزاران بورس اوراق بهادار به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که اطلاع‌رسانی درخصوص بازار سرمایه نباید فقط محدود به نمایشگاه شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه موجب می‌شود تا بازیگران و چرخانندگان بازار سرمایه با انسجام بیشتری در کنار هم حضور داشته باشند. به علاوه سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند همه عناصر بازار را با هم شناخته و پاسخ سؤالات خود را به راحتی دریافت کنند.

سخنگوی کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: نمایشگاه یک عامل شناساننده است. اما صرف برگزاری نمایشگاه برای اطلاع‌رسانی کافی نیست، بلکه باید برنامه‌های تقویت فرهنگ آشنایی با بورس و نهادینه کردن آن استمرار داشته باشد. اما نمایشگاه بازار سرمایه سالانه عمده‌ترین تحولات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد داد.

وی افزود: نمایشگاه اثری سمبلیک بر بازار سرمایه به جای خواهد گذاشت. اما نباید فراموش کرد که برای توسعه و گسترش بازار نیازمند توسعه زمینه‌های فرهنگی هستیم که بهتر است از مدارس آغاز شود، به طوری که نحوه کسب درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در این سنین به افراد آموزش داده شود.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته برای گسترش فرهنگ سهام‌داری خود از چنین روش‌هایی به عنوان الگوی رفتاری استفاده‌ می‌کنند تا بتوانند منابع مالی لازم را از محل‌های مناسب جذب کنند.

زرگانی نژاد خاطرنشان کرد: نمایشگاه در چنین کشورهایی جنبه تکمیلی دارد. البته در کشور ما نیز این تفکر به منظور اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بازار شکل گرفته است. به همین دلیل هم لازم است تا نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی‌سازی در گستردگی مناسبی برگزار شود.

گسترش فرهنگ سهام‌داری، تشویق عموم مردم به سرمایه‌گذاری در بازار، ارایه توانمندی‌های شرکت‌های دولتی مشمول صدر اصل 44 قانون اساسی، فرهنگ‌سازی و آموزش، اطلاع‌رسانی مناسب به فعالان بازار سرمایه و معرفی ساختار بازار سرمایه از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

کد خبر 42820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز