جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

گروه دانش: مشترکین سرویس شماره فراگیر (UAN)‌ شبکه هوشمند می‌توانند تنها با درج یک شماره تلفن در آگهی‌های تبلیغاتی به مشتریان خود، از یک امکان جدید مخابراتی در استان تهران استفاده کنند تا مشتری بتواند به‌راحتی با نزدیکترین شعبه ارتباط برقرار کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، ‌ این سرویس با عنوان «شماره فراگیر» به محض درخواست ارتباط از سوی کاربران با شعبه‌ای از شرکت مورد نظر که نزدیکترین فاصله با محل کاربر را دارد ارتباط برقرار می‌کند.

بنابراین شرکت‌ها، سازمان‌ها و مشاغل خدماتی و رفاهی شامل آتش‌نشانی، اورژانس، رستوران‌های زنجیره‌ای و غیره می‌توانند تنها با درج یک شماره تلفن در آگهی‌های تبلیغاتی به مشتریان خود در تمام نقاط شهر سرویس دهی لازم را انجام دهند.

براساس همین گزارش، از دیگر قابلیت‌های این سرویس امکان پخش پیام‌های خوش آمدگویی و راهنمایی برای برقراری ارتباط به صورت اتوماتیک، امکان سرویس دهی براساس زمان یا مکان مکالمه، محدودیت بر مکالمات ورودی و خروجی، پرداخت هزینه مکالمات توسط مشترک مقصد و یا درصدبندی هزینه مکالمات بین مبدا و مقصد است.

همچنین امکان استفاده از انواع مختلف سرویس انتقال مکالمه، مدیریت بر سقف هزینه مکالمات و سقف تماس‌های ورودی (روزانه، هفتگی، ماهنامه)، رمز عبور برروی مکالمات ورودی و خروجی، برقراری مکالمات خروجی به هر مقصد دلخواه (موبایل، شهری، بین شهری)، قراردادن حداکثر دفعات مجاز برای اشتباه وارد کردن رمز عبور و پرداخت هزینه مکالمات توسط دارنده سرویس از دیگر امکانات سرویس شماره گیر فراگیر است.

از خانه بیرون نروید؛ فقط تلفن!

اما سرویس دیگری که به تازگی از سوی مخابرات استان تهران ارائه شده،  پاسخ به استعلامات مراجع قضائی و نیروی انتظامی در 4 نقطه شهر است.

این دفاتر به منظور تسهیل و سرعت در امر پاسخگویی به استعلامات مراجع قضائی،  نیروی انتظامی و تکریم ارباب رجوع در مرکز مخابرات شهید مطهری واقع در خیابان ولی عصر بین خیابان شهید مطهری و شهید بهشتی (واحد شمال) و در مرکز مخابرات بعثت در محدوده اتوبان بعثت جنب ترمینال جنوب (واحد جنوب) و در مرکز مخابرات پیروزی واقع در خیابان پیروزی سه راه سلیمانیه (واحد شرق) و مرکز مخابرات شهید فرد اسدی در محدوده خیابان آزادی نبش استاد معین (واحد غرب) واقع شده است.

مدیریت بحران با مخابرات

امکان مدیریت بحران حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی با ایجاد شبکه مستقل ارتباطات سیار با همکاری شرکت تلفن همراه اول هم در استان تهران فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران،  مهندس نجمی عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران با اعلام این مطلب گفته است: این شبکه تلفن سیار با 7 دستگاه BTS سیار و یک دستگاه سوئیچ با آنتن‌های هیدرولیک منصوبه در کانتینر برای 50 هزار شماره و برروی باند فرکانسی مستقل در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همه تجهیزات شبکه پرتابل بوده و لینک‌های آن رادیویی و ماهواره‌ای است، بنابراین در زمان بحران به‌دلیل زمینی نبودن لینک‌های ارتباطی دچار آسیب نشده و ارتباط تلفنی برقرار خواهد شد.

به گفته نجمی، شبکه مذکور از طریق کانتینرهای سیار و یا بالگرد، قابل انتقال به محل حادثه  است و در ساعات اولیه بروز حادثه قابل راه اندازی است و برای کل کشور نیز مورد استفاده خواهد بود.

کد خبر 42592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز