گروه اجتماعی: بازنشستگان فرهنگی نسبت به توزیع مرغ تاریخ مصرف گذشته و نبود اقلام مربوط به حواله‌های خود در محل‌های تعیین شده اعتراض کردند.

این عده در تماس با همشهری اعلام کردند که پس از دریافت حواله 2 کیلو گوشت و 5 کیلو مرغ در مهلت مقرر از هنرستان شهید بهشتی، برای تحویل گرفتن اقلام به محل‌های تعیین شده مراجعه کردیم اما مسئولان مربوطه اعلام کردند گوشت و مرغ نداریم.

یکی از بازنشستگان در این باره گفت: 2‌بار با  دردست داشتن حواله به 2 مکان اعلام شده در مناطق 3 و 7 آموزش و پرورش مراجعه کردم اما اعلام شد گوشت و مرغ نیامده است.

وی افزود: با توجه به کهولت سن و با وجود سرمای بیش از حد و آلودگی هوا، برای دریافت حواله نیز به خیابان 30 تیر در مرکز شهر رفتیم، مگر این 2 قلم جنس چقدر ارزش مادی دارد که بازنشستگان را تحقیر می‌کنند.

یکی دیگر از بازنشستگان با انتقاد از تحویل مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته گفت: مرغ‌هایی که با حواله به ما تحویل دادند تاریخ مصرف آنها منقضی شده است، ولی کسی حاضر نیست جوابگو باشد که چرا حالا که بعد از یک سال این اقلام را تحویل می‌دهند، مرغ تاریخ مصرف گذشته تحویل می‌دهند.

وی اضافه کرد: ارزش این 2 قلم جنس 15 هزار تومان است، در حالی که ما بیش از این مبلغ هزینه تاکسی پرداخت کردیم.

محمد کاظم سیدی، معاون اداری اداره بازنشستگی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: ما فقط مسئول توزیع حواله‌ها هستیم و تحویل اقلام براساس طرح آموزش و پرورش شهر تهران بر عهده اداره بازنشستگی نیست.

در همین حال معاون اداره تدارکات ­سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با رد شائبه توزیع مرغ تاریخ مصرف گذشته گفت: بخشی از مرغ‌ها  توسط  وزارت بازرگانی تهیه شده است و روی آنها تاریخ تولید درج شده، اما تاریخ انقضا ندارد.

رضا فروغی افزود: موضوع تاریخ مصرف مرغ‌های تحویلی به بازنشستگان فرهنگی توسط معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران به همراه یک دامپزشک مورد بررسی قرار گرفت و منتج به این شد که مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر سالم بودن مرغ‌های توزیع شده بین بازنشستگان فرهنگی گفت: روی سری دوم مرغ‌ها تاریخ مصرف درج شده است.

معاون اداره تدارکات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در باره تحویل ندادن مرغ و گوشت نیز اظهار داشت: اقلام حواله‌های بازنشستگان فرهنگی بدون مشکل خاصی در مکان‌های از پیش تعیین شده توزیع می‌شود و تعطیلات تاسوعا و عاشورا علت بروز تأخیر در این کار بوده است.

بر اساس سهمیه مواد پروتئینی مصوبه سال گذشته هیات دولت، به همه کارکنان شاغل و بازنشسته  معادل 31 هزار و 800 تومان کالا از قبیل چای، شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ تعلق گرفت، اما  بنا به عللی مواد پروتئینی به بازنشستگان فرهنگی داده نشد و ظاهراً این حکایت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 42295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز