همشهری آنلاین: وزیر کشور با تاکید بر رعایت مر قانون در بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی گفت: مراجع استعلام موظفند سوابق افراد را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی که صبح دوشنبه (اول بهمن) در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت‌ کاندیدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به واکنش برخی احزاب و گروه‌های سیاسی تصریح کرد: ما دقیقا می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و اعلام کرده‌ایم که مستند به آن چه در مراجع قانونی آمده است، اعمال شود، در حال حاضر نیز از تمامی دست‌اندرکاران و هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور می‌خواهیم قانون را دقیقا رعایت و از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه راضی نیستیم حق کسی ضایع شود و قانون هرچه هست همان را اعمال می‌کنیم.

وزیر کشور افزود: خوشبختانه در این دوره مراجع استعلامی نیز بهتر جواب داده‌اند و بانک‌های اطلاعاتی‌شان قوی‌تر بوده است، ولی همکاران ما در فرمانداری توجه کنند خیلی از استعلاماتی که پاسخ داده شده، یک سابقه‌ای است که بعضا ثابت نشده است، ولی ما قانونا موظف بودیم همه سوابق را برایشان بفرستیم و معنی سابقه اجمالی که هنوز احراز نشده و حکمی هم برای آن صادر نشده است، نمی‌تواند منشا یک تصمیم باشد؛ ولی ما قانونا موظف بودیم این سوابق را بفرستیم.

پورمحمدی هم‌چنین با بیان این که عمده تصمیم‌ها به عهده هیئت‌های اجرایی است، اظهار کرد: اعضای این هیئت‌ها معتمدان مردم هستند که از آن‌ها می‌خواهیم دقیقا قانون را رعایت کنند و از هرگونه افراط و تفریط و تندروی بپرهیزند.

وزیر کشور در بخش دیگر سخنانش درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای موج سوم سرما نیز گفت:‌ به تدابیر عمومی که در حال حاضر تعقیب می‌کنیم، با جدیت پایبند هستیم، هم‌چنین یک سری دستور العمل‌هایی نوشته و با نیروگاه‌ها و مراکز اداری و صنعتی صحبت شده که به سرعت سوخت دوم را طراحی کنند.

وی در پایان از مردم خواست که همچنان صرفه‌جویی را جدی قلمداد کنند و افزود: به هر حال این مشکلی است که هر آن می‌تواند برای کشور ما عارض شود و ما همه در این زمینه در تلاش هستیم؛ اما این حل این مساله همکاری همه افراد را می‌طلبد.

کد خبر 42268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز