شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

گروه دانش: سرویس مکالمه اعتباری شبکه هوشمند (PPS) به مشترکان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هر تلفن بدون استفاده از سکه یا تجهیزات کارت خوان خاص ارتباط تلفنی خود را اعم از شهری یا بین شهری و بین‌المللی برقرار کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران،‌ مشترک این سرویس دارای شماره کارت منحصر به فرد است و به هنگام مکالمه باید کد دسترسی، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند و زمانی‌که سیستم صحت شماره را تایید کرد، پیامی برای مشترک ارسال و درخواست شماره‌گیری می کند.

از قابلیت های این سرویس می‌توان خرید کارت با اعتبار معین، محدودیت نداشتن  در اعتبار کارت، اختصاص شماره کارت و رمز عبور و شماره سریال منحصر به فرد به هر کارت، ورود شماره کارت و رمز عبور با هم یا به صورت جداگانه، امکان استفاده از کارت به زبان‌های مختلف، اختصاص تخفیف برای مکالمات توسط اپراتور برشمرد.

همچنین امکان استفاده از شماره گیری مختصر در برقراری ارتباط، نامحدودکردن استفاده از کارت فقط برای یک شماره خاص، قابل استفاده بودن در تمامی تلفن های موجود اعم از همگانی، شخصی و موبایل، محدودیت بر ارتباطات خروجی (قابلیت استفاده فقط برای مکالمات شهری، بین شهری و موبایل) و محدودیت زمانی برای استفاده از کارت یا قراردادن محدودیت پولی، آگاهی از زمان پایان اعتبار و مبلغ باقیمانده کارت، مدیریت برکارت بدون نیاز اپراتور  از طریق دستگاه تلفن از دیگر قابلیت های سرویس مکالمه اعتباری می باشد.

لازم به ذکراست با استفاده از سرویس مذکور امکان شارژ مجدد کارت قدیمی به وسیله کارت جدید یا از طریق کارت اعتباری و برقراری ارتباط با اپراتور برای براسی مشکلات، قراردادن یا خروج کارت از فهرست سیاه (Black list) به صورت اتوماتیک یا توسط اپراتور و آگاهی از تمامی مکالمات برقرار شده فراهم است.

متقاضیان این سرویس می‌توانند جهت دریافت سرویس مکالمه اعتباری هوشمند (PPS) به مرکز مخابرات مربوطه مراجعه کنند.

اما سرویس دیگری که تهرانی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، انتقال تلفن ثابت است.

مشترکین تلفن ثابت در صورت تغییر محل جغرافیایی خود در هر نقطه از شهر تهران می‌توانند با استفاده از سرویس انتقال شماره (np) شبکه هوشمند تمامی ارتباط تلفنی خود را از طریق شماره تلفن جدید دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، سرویس انتقال شماره یا np یکی دیگر از سرویس‌های قابل ارائه شبکه هوشمند در راستای ارتقای کیفی شبکه مخابرات استان تهران می باشد.

این سرویس تمامی ارتباط ورودی به شماره‌های قبلی را به شماره تلفن‌های جدید هدایت می‌کند. در نتیجه با این سرویس می‌توان خط مشترک را بدون تغییر شماره به مکان های مختلف انتقال داد.

پخش پیام به چندین زبان مختلف، اطلاع شماره جدید به دیگران از طریق 3 حالت برقراری اتوماتیک ارتباط با شماره جدید (بدون پخش پیام، با پخش پیام و پخش پیغام) را می توان از دیگر قابلیت های این سرویس برشمرد.

از دیگر قابلیت های این سرویس استفاده از هر یک از 3 حالت قبل با یکدیگر برای مدت زمان معین و نیز تعیین اعتبار زمان برای هر سرویس (مدت زمان فعال بودن سرویس) است.

لازم به ذکر است متقاضیانی که تمایل دارند به طور دایم از این سرویس استفاده کنند پس از مراجعه به مرکز مخابرات مربوطه می بایست مبلغ 50 هزار تومان، در غیر این صورت (زیر یک سال) مبلغ ده هزار تومان هزینه برقراری را پرداخت کنند.

کد خبر 42087

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز