همشهری‌آنلاین: درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۷ برای نخستین بار و با تأکید شهردار تهران و همکاری معاونت مالی و اقتصاد شهری، در سامانه شفافیت قرار گرفت.

به گزارش شهرنوشت، محمد علی افشانی، شهردار تهران با اعلام این خبر، شهروندان را متولیان اصلی شهر و مدیریت شهری را پاسخ‌گو به آنان خواند وگفت:گزارش میزان تحقق درآمدهای شهرداری پایتخت براساس کدهای درآمدی و همچنین هزینه به تفکیک مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه در 6 ماهه نخست سال جاری در سامانه شفافیت ثبت و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفته است.

شهرداری تهران به تلاش بیشتر در مسیر تحقق شعار شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر اشاره کرد و افزود: این سامانه بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری در راستای جریان آزاد اطلاعات در حوزه مالی و اقتصادی فعال است و می‌بایست این موضوع به دیگر حوزه‌های شهری نیز تسری یابد.

شهردار تهران شفافیت را گامی بلند در راستای اعتمادسازی میان شهروندان و مدیریت شهری دانسته و تأکید كرد :شهروندان زمانی در مدیریت شهر مشارکت خواهند داشت که از وضعیت درآمدهای ایجاد شده وهمچنین هزینه های انجام شده اطلاع کافی داشته‌باشند.

گفتنی است سامانه شفافیت شهرداری تهران برای تحقق به شعار شهرداری شیشه ای به آدرس www.shafaf.tehran.ir قابل دسترسی برای عموم شهروندان است.

کد خبر 419878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha