همشهری آنلاین: اولین کتاب برندسازی رسانه در ایران با نام برند رسانه (چیستی، چرایی و چگونگی) اثر آرش محبی منتشر شد.

اولین کتاب برندسازی رسانه در ایران منتشر شد

به گزارش شفقنا این کتاب توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده و دکتر محمد سلطانی‌فر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بر آن مقدمه نوشته است.

آرش محبی نویسنده کتاب برندسازی رسانه در گفتگو با شفقنا رسانه می گوید: در دنیای امروز، برند مهمترین سرمایه‌ سازمان‌ها از جمله سازمان‌های رسانه‌ای به شمار می‌رود اما مدیران رسانه در ایران به دلایلی از جمله آنچه در پایان فصل یک این کتاب اشاره شده از آن غفلت کرده‌اند و همین موضوع آسیب های زیادی را به رسانه داری ایرانی و به ویژه رسانه های قدیمی کشور وارد کرده است.

او درباره فصول مختلف این کتاب می‌گوید: کتاب برندسازی رسانه اولین کتاب از نوع خود در ایران است که در ۴ فصل و با مقدمه ای از دکتر محمد سلطانی‌فر منتشر شده است. همچنین باید از دکتر رها خرازی آذر، علی اکبر فرهنگی و فرزاد مقدم تشکر کنم. فصل یکم این کتاب به چیستی برند رسانه، ذی‌نفعان آن، تفاوت‌های برندسازی رسانه با برندسازی در سایر حوزه‌ها و در نهایت به بعضی از ظرایف و دقایق ویژه مدیریت برند رسانه‌ها پرداخته است.

محبی ادامه می دهد: در فصل دوم مدلی برای عملیاتی برندسازی رسانه مطرح کرده ام که البته این مدل باید در عمل بیشتر پخته شود و انشاء الله در کتاب آتی به این موضوع اهتمام ویژه ای خواهم داشت.

نویسنده کتاب برند رسانه درباره فصل سوم این کتاب توضیح می دهد: فصل سوم مشاورهایی از جنس برند برای مدیران رسانه برپایه یک پژوهش دانشگاهی است. این فصل، توصیه‌هایی درباره ضرورت برندسازی رسانه، جایگاه سازی آن، طراحی عناصر و ارتباطات برند و همچنین موضوع وفادارسازی برای مدیران رسانه دارد.

محبی ادامه می دهد: فصل چهارم کتاب درباره تجزیه و تحلیل موردی چند برند قدیمی رسانه در ایران از جمله اطلاعات، کیهان، همشهری و شرق با مفاهیم کلیدی برندسازی از جمله ارزش ویژه برند، میراث داری و... است. در این فصل از زاویه برند به از دست رفتن ارزش ویژه برند رسانه‌های قدیمی در ایران پرداخته‌ام.

آرش محبی نویسنده کتاب برندسازی رسانه دانش آموخته رشته علوم ارتباطات است و تجربه سال‌ها روزنامه نگاری و سردبیری در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ایرانی است. او از پدیدآورندگان کتاب صراحتنامه (گفتگوی مجله مدیریت ارتباطات با مرحوم هاشمی رفسنجانی) و کتاب سانسور (گفتگو با مهدی کلهر) است. محبی همچنین سابقه فعالیت در کمپین‌های روابط عمومی و تبلیغاتی را به عنوان طراح، کارشناس پیام و رسانه در کارنامه خودش دارد.

کد خبر 419860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha