همشهری آنلاین: فروش کتاب «مرد شیری» نوشته «آنا برنز» از زمان وورد به فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر و کسب این جایزه بیش از هزاردرصد رشد داشته است.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، انتشارات «فابر» که ناشر کتاب «مرد شیری» است اعلام کرد از زمان کسب جایزه بوکر، ۱۰۰ هزار نسخه جدید از این کتاب را منتشر کرده و بسیاری از کتاب فروشی‌ها در کشور ایرلند شمالی زادگاه «آنا برنز» اعلام کرده‌اند تمام نسخه‌های این کتاب به فروش رفته است. 

رمان «مرد شیری» درباره زنی جوان است که از سوی مردی قدرتمند آزار و اذیت می‌شود. داستان رمان «مرد شیری» که سومین کتاب «برنز» محسوب می‌شود، از زاویه دید دختری ۱۸ ساله و بدون نام روایت می‌شود به نام مستعار "خواهر وسطی" که خود توسط یک فرد شبه نظامی که بسیار از او بزرگ‌تر است و «مرد شیری» نام دارد، تعقیب می‌شود. 

«کوام آنتونی آپیا» رییس هیات داوران جایزه بوکر ۲۰۱۸، رمان «مرد شیری» را  به طرزی بارونکردنی، اوریجینال و اصیل معرفی کرد و گفت: هیچ یک از ما تاکنون چنین داستانی نخوانده بودیم و صدای متمایز «آنا برنز» در این رمان افکار و فرم‌های متداول را در نثری شگفت‌آور و عمیق به چالش می‌کشد. این رمان داستانی از وحشی‌گری، تجاوز جنسی و مقاومت، با هر از گاهی رگه‌هایی از طنز است. 

«دیو وودهاوس» مدیر انتشارات «فابر» در بریتانیا نیز اعلام کرد تقاضا برای رمان «مرد شیری» بسیار بیش‌تر از تقاضای اولیه کتاب‌فروشان بوده و شمار نسخه‌های فیزیکی فروخته‌شده این کتاب تاکنون به ۱۵۵ هزار نسخه رسیده است. 

رمان «مرد شیری» که برای اولین‌بار جایزه کتاب بوکر را برای نویسنده‌ای اهل ایرلند شمالی به ارمغان آورد، از ماه دسامبر در آمریکا عرضه می‌شود.

کد خبر 419795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha