همشهری آنلاین: اعتراف آشکار و شجاعانه سلما بلر به چند سال زندگی کردن با نشانه‌های بیماری ام‌اس با تحسین بازیگران و مردم روبه‌رو شد.

سلما بلر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر 46 ساله آمريكايي و ستاره درام عاشقانه «مقاصد بي‌رحمانه» در پستي در صفحه اينستاگرام اعلام كرد به شكل رسمي از ماه اوت امسال متوجه ابتلاي خود به بيماري ام‌اس شده اما سال‌ها با نشانه‌هاي آن زندگي كرده است. ام‌اس MS يا تصلب بافت چندگانه بر مغز يا طناب نخاعي تاثير مي‌گذارد و باعث ناتواني در حفظ تعادل، مشكل در بينايي و حركت دست و پا و در مواردي نشان دادن احساس مي‌شود.

بلر در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: «من ناتوان شده‌ام. گاهي مي‌افتم. گاهي چيزها را مي‌اندازم. حافظه‌ام تيره و تار است و سمت چپ پدنم در يافتن مسير درست از يك سامانه موقعيت‌ياب شكسته كمك مي‌خواهد. هر چند ما با هم كنار آمده‌ايم. به بيماري و شرايطم مي‌خندم و دقيقا نمي‌دانم قرار است چه بكنم اما همين‌قدر مي‌دانم كه تمام تلاشم را براي غلبه بر بيماري به كار خواهم گرفت.»

بر اساس آمار مراكز بهداشت بين‌المللي، احتمال ابتلا به ام‌اس در زنان دو تا سه برابر مردان است و اين بيماري بيشتر در دهه‌هاي دوم و سوم زندگي مردم را تحت تاثير قرار مي‌دهد. بلر كه در آينده نزديك با سريال «زندگي ديگر» به شبكه نتفليكس مي‌آيد، در متن خود از كمك‌هاي عميق آليسا سوانسن (طراح لباس) در كنار آمدن با شرايط تازه ناشي از ابتلا به ام‌اس تشكر كرد و در آخر نوشت: «من به تصلب بافت چندگانه مبتلا شده‌ام.»

هر چند هنوز درماني قطعي براي بيماري ام‌اس شناخته نشده اما مبتلايان مي‌توانند روند پيشرفت آن را با انجام فعاليت‌هاي ورزشي براي كاهش سفتي عضله‌ها يا استفاده از داروهاي شيميايي كند كنند. ضمن اينكه پزشكان براي كنار آمدن با درد ناشي از التهاب عصب‌ها مُسكن تجويز مي‌كنند. مدير روابط خارجي جامعه ام‌اس بريتانيا از نخستين كساني بود كه از اقدام بازيگر آمريكايي در افشاي راز سلامتي خود استقبال و آن را تحسين كرد.

جنويو ادواردز گفت: «بسياري از كساني كه با ام‌اس زندگي مي‌كنند، با شنيدن سخنان بلر روحيه مي‌گيرند. كاري كه او كرد، افزايش آگاهي مردم از يك بيماري است كه شرايط زندگي بيش از 100 هزار نفر بريتانيايي را تحت تاثير قرار داده است. ام‌اس پيش‌بيني‌ناپذير و نشانه‌هاي آن در هر فرد متفاوت است. شما مي‌توانيد سال‌ها با نشانه‌هاي اين بيماري زندگي كنيد و حتي متوجه نشويد به ام‌اس مبتلا شده‌ايد.»

رز مك‌گوان، بازيگر و فعال ايتاليايي و ويكتوريا براون‌ورث، روزنامه‌نگار از ديگر كساني بود كه سپاس خود را نثار بلر كردند. بازيگر دانش‌آموخته دانشگاه ميشيگان در بخشي ديگر از متن خود نوشت: «به لطف خدا، قدرت اراده و درك تهيه‌كنندگان نتفليكس، من كاري فوق‌العاده انجام دادم. نورين هالپرن، تهيه‌كننده سريال به من اطمينان داد كه هر كس يك مشكل دارد و تمام عوامل و بازيگران همواره پشتيبانم بودند.»

کد خبر 419749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha