همشهری آنلاین: افراد فاقد کارت ملی و شناسنامه برای سفر به عراق چه کنند؟

اربعین

به گزارش ايسنا، سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اگر فردی هیچگونه کارت ملی اعم از کارت قدیم یا کارت ملی هوشمند نداشته باشد و قصد سفر به عتبات عالیات برای اربعین را داشته باشد، می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند تا برای او گواهی مربوطه صادر شود.

سیف‌الله ابوترابی، درباره کسانی که در ایام اربعین قصد خروج از کشور و سفر به عتبات عالیات را دارند گفت: اگر فردی هیچگونه کارت ملی اعم از کارت قدیم یا کارت ملی هوشمند را نداشته باشد و در اداره گذرنامه نیز نیاز به شماره ملی وی باشد، می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند تا برای او گواهی مربوطه صادر شود.

وی ادامه داد: کسانی که کارت ملی قدیمی دارند نیز مشکلی در این زمینه نخواهند داشت و می‌توانند از کارت ملی قدیمی خود استفاده کنند، زیرا تا پایان سال ۹۷ اعتبار دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده اشاره کرد و گفت: تنها کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده است و قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند، می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال گواهی مشخصات خود را دریافت کرده و برای انجام اقدامات لازم به اداره گذرنامه تحویل دهند.

کد خبر 419503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha