همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش به عاشوراییان گفت: شهادت امام حسین (ع) حماسه عظیم الهی است که در همه زبان‌ها جاریست.

به گزارش ایرنا به نقل از مجمع تشخیص مصلت نظام، آیت الله هاشمی‌رفسنجانی، چهارشنبه (26دی) دردیدار با اعضای ستاد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با ارایه تحلیلی از آیات قرآنی در خصوص سابقه امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ، گفت: اصلاح همه جانبه جوامع در سایه راهنمایی‌های همگانی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان تاکیدات آیات و روایات، گفت: اختیار از اصول مهم رفتار و کردار انسان هاست که پاداش و جزا در این اصل معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان تاثیرات فردی و اجتماعی اعمال خوب و زشت گفت: ادیان برای جلوگیری از فراگیری کارهای نادرست برنامه‌های خاص دارند.

رییس مجلس خبرگان رهبری، عقل، اختیار و تصمیم‌گیری را سرمایه غنی انسانی دانست و اظهار داشت: باید با روش‌های مختلف هنری برای تبیین خوبی‌ها و تقبیح بدی‌ها در جامعه اقدام کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اراده انسانی را محصول خواست و تشخیص دانست و گفت: دعوت به خیر، تبلور و شاخص مسلمانی است که برخاسته از اراده انسانهاست.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک کار فرهنگی دانست و تاکید کرد: تاثیر احیای عمومی این فرهنگ باعث ایجاد یک جامعه زنده و پویاست.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که علما و دانشمندان باید جامعه را با ارزش پالایشگری آشنا کنند.

وی با تحلیل تاریخی روند برنامه‌های شیعه از نخستین سال‌های پس از رحلت پیامبر(ص) تاکنون افزود: زندگی ائمه حتی در دوران تقیه معطوف به حفظ کیان نظام اسلامی بر اساس تفسیر " اهم فالاهم" بوده که قیام عاشورا بهترین و مهمترین کار ممکن برای حفظ جامعه اسلام از انهدام و انحرافات در آن شرایط زمانی است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان برنامه‌های ظاهری و باطنی امام حسین (ع) گفت: امواج خروشان اشک‌های صحنه عاشورا تا همیشه تاریخ بر پهنه جوامع کوبیده می‌شود تا اساس ظلم و ستم نابود و جامعه منحرف اصلاح و افراد بیدار شوند.

رییس مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: اهل بیت ابا عبدالله و کاروان اسارت کربلا در مسیر تا برگشت به مدینه وجدان‌های خفته را بیدار کردند پس از عاشورا تا عصر غیبت حرکت مدبرانه ائمه توانست افکار ناب اسلامی را در جوامع اسلامی نفوذ دهد.

وی ادامه داد: نتیجه این شد که پس از غیبت بسیاری از حکومت‌های شیعی در اقصی نقاط جهان تشکیل شود و می‌بینید این روزها مردم حضور معناداری در عزاداری‌ها دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری هیات‌های مختلف حسینی در محوطه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام حسین (ع) مظهر جهاد برای اسلام، عدالت، دفاع از مظلوم و پرچمش پرچم عدالت است.

رییس مجلس خبرگان افزود: عاشورا موجی در اقیانوس بشریت ایجاد کرد که جاودان است.

وی با تفسیر و تبیین مصباح هدایت برای امام حسین (ع) گفت: خون خدا تا دفع کامل ظلم و ستم می‌جوشد.

در این دیدار پس از مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت و سرور و سالار شهیدان اباعبدالله (ع) حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد ارایه کرد و از چند تن از برگزیدگان و تلاشگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

کد خبر 41930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز