همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات که بازارهای سهام آسیایی روند کاهشی خود را از سرگرفتند و سرمایه‌گذاران همچنان نگران پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین بودند، افزایش پیدا کرد.

ایسنا نوشت: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۲ دلار رسید و با رکورد ۱۲۲۶.۷۰ دلار هفته گذشته که بالاترین قیمت در دو ماه اخیر بود، فاصله چندانی نداشت.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۵.۶۰ دلار رسید.

به گفته رونالد لیونگ، مدیر معاملات شرکت لی‌چیونگ گلد در هنگ‌کنگ، طلا بازار سهام را دنبال می‌کند و زمانی که بازارهای سهام باثبات نیستند تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن شکل می‌گیرد. همچنین ابهامات زیادی برای بازارهای سهام از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر وجود دارد و باید دید طلا به این رویدادها چه واکنشی نشان خواهد داد.

بازارهای سهام اسیایی روز دوشنبه سقوط کردند و شاخص MSCI بورس‌های آسیا - اقیانوسیه به جز ژاپن یک درصد ریزش کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ریزش بازارهای سهام در هفته گذشته کمک کرد طلا محدوده معاملاتی کوچک خود در یک ماه و نیم گذشته را شکسته و روز پنج شنبه حداکثر ۲.۵ درصد افزایش پیدا کند که بزرگترین افزایش یک روزه این فلز در بیش از دو سال گذشته بوده است.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته نرخ‌های بهره را برای سومین‌بار در سال میلادی جاری افزایش داد و انتظار می‌رود یک بار دیگر نیز در دسامبر به این کار اقدام کند.

طلا تحت فشار دلار قوی، جنگ تجاری آمریکا و چین و نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا، نسبت به اوج قیمت خود در آوریل بیش از ۱۰ درصد افت کرده است.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، سفته‌بازان طلا قراردادهای فروش خود در بازار کامکس را در هفته منتهی به ۹ اکتبر ۲۹ هزار و ۸۸۱ قرارداد افزایش داده و به ۱۰۳ هزار و ۹ قرارداد رساندند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، آن طور که بررسی نمودارهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا مرز ۱۲۳۵ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۱.۱۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۴.۶۳ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۴۰.۵۰ دلار رسید.

کد خبر 419264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha