همشهری آنلاین: فیلم «نخستین انسان» در اولین هفته اکران در سینماهای آمریکا و جهان، زیر سایه فیلم‌ ابرقهرمانی «ونوم» و درام موزیکال «ستاره‌ای متولد شده است»، فروشی پائین‌تر از انتظارات را رقم زد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، درام فضایی «نخستین مرد» ساخته «دیمین شزل» کارگردان برنده اسکار،در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکا عملکردی پائین‌تر از انتظارات را رقم زد و در ۳۶۴۰ سالن سینمایی به فروش ۱۶.۶ میلیون دلار دست یافت و پس از فیلم ابرقهرمانی «ونوم» با ۳۵.۷ میلیون دلار و «ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردانی «بردلی کوپر» با ۲۸ میلیون دلار، در رتبه سوم جدول فروش هفتگی سینمای آمریکا قرار گرفت. 

فیلم «نخستین انسان» با بازی «رایان گاسلینگ» در نقش «نیل آرمسترانگ» فضانورد معروف آمریکایی که در جشنواره فیلم ونیز امسال رونمایی شد و به یک سال منتهی به ماموریت آپولو ۱۱ و فرود بر سطح کره ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی به عنوان نخستین انسان می‌پردازد، همزمان با آمریکا در ۲۲ کشور خارجی نیز اکران خود را آغاز کرد و فروش ۸.۶ میلیون دلاری را در این کشورها رقم زد تا فروش جهانی خود را هفته اکران به بیش از ۲۵ میلیون دلار ارتقاء دهد.

در این میان سینماهای بریتانیا با ۳.۱ میلیون دلار بهترین بازار خارجی درام فضایی «نخستین مرد» بود و استرالیا واسپانیا نیز به ترتیب ۱.۷ و ۱ میلیون دلار برای این فیلم به ارمغان آوردند.

اما فیلم ابرقهرمانی «ونوم» به کارگردانی «روبن فلیشر» که بر اساس شخصیتی به همین نام از مجموعه کتاب‌های کمیک کمپانی مارول کامیکس ساخته شده‌ است و در آن «تام هاردی» ایفای نقش اصلی را بر عهده دارد با فروش ۳۵.۷ میلیون دلاری برای دومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه هفتگی فروش سینمای آمریکا شد. این فیلم در ۵۴ بازار خارجی نیز ۶۹ میلیون دلار فروخت تا فروش آن در هفته دوم اکران، ۳۲ درصد بالاتر از «مرد مورچه‌ای و زنبورک» و ۱۲ درصد بالاتر از «دکتر استرنج» دو فیلم ابرقهرمانی اخیر کمپانی مارول قرار گیرد. 

در میان بازارهای خارجی «ونوم» در هفته دوم اکران، به ترتیب روسیه با ۵.۵ میلیون دلار، برزیل با ۴.۷ میلیون دلار، مکزیک (۴.۵)، کره جنوبی (۴.۴)، بریتانیا (۳.۹)، استرالیا (۲.۸)، آلمان (۲.۶) و اسپانیا با ۲.۱ میلیون دلار، بهترین فروش را برای این فیلم رقم زدند. 

فیلم «ونوم» پس از ۱۲ روز اکران جهانی تاکنون به فروشی بالغ بر ۳۷۸ میلیون دلار دست یافته است. 

 

«ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردانی «بردلی کوپر» و با بازی وی در کنار «لیدی گاگا» نیز در دومین هفته نمایش در ۹۷۰۰ سالن سینمای آمریکا با ثبت فروش ۲۸ میلیون دلاری در رتبه دوم جدول فروش پس از «ونوم» قرار گرفت. این درام موزیکال در ۶۵ بازار خارجی نیز ۲۰.۲ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد تا فروش جهانی خود را پس از دو هفته اکران به ۱۳۵.۴ میلیون دلار برساند.

در فیلم «ستاره‌ای متولد شده است»، «بردلی کوپر» علاوه بر کارگردانی، نویسندگی مشترک و تهیه‌کنندگی در نقش یک موسیقیدان به نام «جکسون مِین» بازی می‌کند که با یک خواننده جوان و جویای نام به نام «الی» با بازی «لیدی گاگا» آشنا می‌شود و «جکسون» به او کمک می‌کند به رویایش که تبدیل شدن به خواننده‌ای بزرگ است، برسد اما با موفقیت «الی» به تدریج رابطه شخصی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

«ستاره‌ای متولد شده است» نسخه بازسازی شده فیلمی با همین نام محصول سال ۱۹۳۷ به کارگردانی «ویلیام اِی.ولمن» است که در آن سال نامزد شش جایزه اسکار بود و در نهایت اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و جایزه اسکار افتخاری بهترین فیلمبرداری را کسب کرد.

کد خبر 419236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha