همشهری‌آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ما هیچ تردیدی نداریم که ورود شهرداری به مراسم اربعین به عنوان یکی از نمادهای دینی ما، ورودی بایسته و لازم است.

ولی‌الله شجاع پوریان با حضور در نود و سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: اربعین حسینی سرمایه بی‌نظیری است که امام حسین(ع) در اختیار ما گذاشته است. برای این اجتماع بی‌نظیر باید میلیاردها ریال هزینه شود. اربعین فرصت خوبی برای انتقال مضامین فرهنگی و دینی است. البته این مراسم برای برخی بخش‌ها پرهزینه است، اما می‌توان از این فرصت استفاده مناسبی کرد. ما هیچ تردیدی نداریم که ورود شهرداری به این مراسم به عنوان یکی از نمادهای دینی ما ورودی بایسته و لازم است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه سخنان خود گفت: در مدیریت جدید در راستای اصلاح فرآیندها روی بحث اربعین ساماندهی انجام شده و برای جلوگیری از تداخل و ناموازی‌کاری تقسیم کار انجام شده است. در این تقسیم کار بخش برون مرزی اربعین به بخش خدمات شهری شهرداری محول شده است. همچنین مقرر شده ما در رابطه با حوزه فرهنگی در داخل مرزهای عراق مثل سال‌های گذشته حضور نیابیم.

او با اشاره به مراسمی که در داخل تهران برای اربعین حسینی برگزار می‌شود، بیان کرد: این بخش به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری محول شده تا در راستای ساماندهی جمعیتی که در تهران راهپیمایی می‌کنند به مناطق شهرداری کمک کنند. همچنین در خصوص مراسم آیینی که حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی آن را برگزار می‌کند سعی کرده‌ایم اصلاحی اصلاحي انجام شود تا از تکرار برنامه‌های کلیشه‌ای فاصله بگیریم.

شجاع پوریان در خصوص لایحه درخواست مجوز شهرداری برای هزینه در مراسم اربعین گفت: حق شوراست که تغییراتی در این لایحه ایجاد کند. اما در راستای شفافیت، برگشت به لایحه شهرداری کمک‌کننده است. می‌بایست حداکثر سقف اعتبارات در اربعین روشن باشد. ما در سال‌های گذشته از هزینه‌کرد پنج میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان رسیدیم اما میلیاردها بیش از سقفی که شورا ا جازه می‌داد هزینه می‌شد نظارتی که در شورای شهر پنجم ایجاد شد سبب شده که ما از سقف 10 میلیارد تومان هم کمتر هزینه کنیم.

او تاکید کرد: سقف پُری که شورای شهر مجوز آن را می‌دهد به نظارت درست کمک می‌کند، در ضمن این به آن معنا نیست که شهرداری حتما باید 10 میلیارد تومان هزینه کند. ما به هر حال در حال انجام این هزینه هستیم پس نباید کاری کنیم که افکار عمومی ناراضی باشند.

کد خبر 419196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha