دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین فیلم بر اساس زندگی «اسکار وایلد» نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس نامدار ایرلندی با عنوان «شاهزاده خوشبخت» در سینماهای آمریکا اکران شد.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، در این فیلم که نام آن بر گرفته از کتاب «شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه‌ها» از آثار «اسکار وایلد» است، «روپرت اورت» در نقش این چهره ادبی ایفای نقش کرده است که به بخش تاریک‌تر از زندگی «اسکار وایلد» و وضعیت فقیرانه واپسین سال‌های زندگی او در شهر پاریس می‌پردازد. 

«مریلین هولاند» نوه «اسکار وایلد» با انتقاد از سایر فیلم‌هایی که تاکنون بر اساس شخصیت پدربزرگش ساخته شده است،  این فیلم جدید را بهترین تصویری توصیف کرد که تاکنون در سینما و تلویزیون از او ترسیم شده است.

وی گفت فیلم «وایلد» محصول سال ۱۹۹۷ با بازی «استفن فرای» در نقش اصلی، فیلم بسیار خوبی بوده اما بیشتر به جنبه عقلانی این نویسنده پرداخته است و فیلم‌های قدیمی‌تر شامل «محاکمه اسکار وایلد» در دهه ۱۹۶۰ میلادی و همچنین فیلم «اسکار وایلد با رابرت مورلی» آثار مضحک و خنده‌داری بوده است. 

نوه «اسکار وایلد» درباره فیلم «شاهزاده خوشبخت» که در آن «روپرت اورت» علاوه بر بازی، نویسندگی و کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد توضیح داد: در این فیلم کارگردان کار را به خوبی انجام داده و مردم باید بدانند که سال‌های پایانی زندگی «اسکار وایلد» چندان اوقات خوبی نبوده است.  او در شرایط مالی سختی زندگی می‌کرده و برخی از دوستانش او را کمک می‌کردند و می‌توانست کمی پول از این سو و آن سو کسب کند. 

«اسکار وایلد»، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی، شانزدهم اکتبر ۱۸۵۴ در دوبلین متولد شد. او در دانشگاه دوبلین به مطالعه‌ ادبیات کلاسیک پرداخت و موفق به دریافت مدال طلای «برکلی» شد که بالاترین نشان برای دانشجویان این رشته بود.

این نویسنده در سال ۱۸۷۸ در لندن اقامت گزید و اولین مجموعه‌ی شعرش را در همین سال منتشر کرد که جایزه‌ «نیودی ‌گیت» را کسب کرد. او به شدت تحت تأثیر نویسندگان انگلیسی چون «جان روسکین» و «والتر پاتر» بود که نقش هنر را در زندگی حیاتی می‌دانستند.

«وایلد» روز ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰ بر اثر ابتلا به مننژیت درگذشت و در نزدیکی پاریس به خاک سپرده شد. او طبع شوخ و زیرکی داشت و به‌ خاطر اظهارنظرهای بذله‌گویانه‌اش بسیار مشهور بود.

وایلد چهار مجموعه‌ی شعر، ۹ نمایش‌نامه و ۱۱ اثر داستانی از خود به جا گذاشت. «روح کانترویل» (۱۸۸۷)، «داستان‌های شاهزاده‌ شاد» (۱۸۸۸)، «انارستان» (۱۸۹۱)، «تصویر دوریان گری» (۱۸۹۱) و «نامه‌های اسکار وایلد» از معروف‌ترین آثار این نویسنده‌اند.

کد خبر 419158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha