همشهری آنلاین: چون یون-فت قصد دارد تمام دارایی‌اش را در کارهای خیر هزینه و با ۱۰۰ دلار در ماه زندگی خود را اداره کند.

چو یون فت بازیگر هنگ کنگی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايندي‌واير، بازيگر افسانه‌اي سينماي چين كه گفته مي‌شود بيش از 700 ميليون دلار پول در حساب شخصي‌اش دارد، مي‌گويد: «تمام روياي من اين است كه يك انسان شاد و معمولي باشم. من هر ماه حدود 800 دلار هنگ‌كنگ (حدود 102 دلار آمريكا) هزينه مي‌كنم و مي‌خواهم تمام دارايي‌ام را به خيريه‌ها ببخشم تا ديگران هم به اين زندگي شاد برسند.»

چون يون-فت كه در ايران بيش از هر چيز ديگر با فيلم تحسين‌شده «ببر خيزكرده، اژدهاي پنهان» شناخته مي‌شود، ادامه مي‌دهد: «سخت‌ترين چيز در زندگي اين نيست كه تو چقدر هزينه مي‌كني يا درآمدت چقدر است. سخت‌ترين چيز داشتن يك ذهن آرام و گذراندن ادامه زندگي با با آسودگي و خيال راحت است.» اينها سخنان فوق‌ستاره‌اي است كه تا همين اواخر يك گوشي نوكيا مربوط به 17 سال پيش در دست داشت و به لطف كار نكردن آن، سراغ گوشي هوشمند رفته است.

بازيگر 63 ساله هنگ‌كنگي از حدود 44 سال پيش در عرصه سينما فعال است و ده‌ها فيلم چيني و هاليوودي در كارنامه دارد. ستاره «دزدان درياي كارائيب» درباره شيوه زندگي خود مي‌گويد: «تا آنجا كه ممكن است از خودروهاي عمومي استفاده مي‌كنم و فقط وقتي لباس مي‌خرم كه فصل حراجي باشد. من براي ديگران لباس نمي‌پوشم و معيارم صرفا راحت بودن لباس است. همين براي من كفايت مي‌كند.»

يون-فت بازيگر محبوب فيلمسازان بزرگ سينماي چين از جمله آنگ لي و جان وو است. او در «فرداي بهتر» و «آدمكش» با وو همكاري كرد و حاصل همكاري‌اش با لي در «ببر خيزكرده، اژدهاي پنهان» يك اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان بود.

يكي از بازيگران سينماي ايران به تازگي در بخش‌هايي از يك گفتگوي 150 دقيقه‌اي اعلام كرده هر ماه 10 هزار دلار براي خانواده‌اش در آن سوي دنيا هزينه مي‌كند و آسايش فرزندش را به راحتي 80 ميليون ايراني ترجيح مي‌دهد.

کد خبر 419132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha