همشهری آنلاین: معاون امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی خطوط هوایی در مرکز استان، گفت: به‌زودی پروازهای فرودگاه سمنان برقرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، «قدرت‌الله ابک» اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی می‌توانند در زمینه اجرای تورهای چند روزه برای مسافران و ... از این طریق فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مقرر است مرز هوایی پروازهای فرودگاه شاهرود نیز برقرار شود که این موضوع در افزایش صادرات به سایر کشورها و ... موثر است.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر ضرورت توجه و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی از طرح‌های حوزه گردشگری استان سمنان گفت: رشد گردشگری زمینه‌ساز اشتغالزایی است.

ابک، گردشگری را صنعتی پردرآمد دانست و گفت: رشد صنعت گردشگری سه برابر سایر بخش‌ها زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و به خصوص اشتغال پایدار است.

هم‌چنین «محمد جهانشاهی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان هم در این کارگروه گفت: میزان ورود گردشگران خارجی به استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش یافته است.

وی در کارگروه گردشگری استان سمنان افزود: خوشبختانه ورود و اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان این‌که میزان گردشگر خارجی مذهبی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اظهار کرد: در نظر است با طرح و برنامه‌های تبلیغاتی در فرودگاه‌ها، مترو و نقاط پربازدید و ... به میزان گردشگر داخلی و خارجی ورودی به استان افزوده شود.

در این جلسه هفت طرح گردشگری از جمله طرح راهبردی ساماندهی محور شاهرود، بسطام، مجن، ابر، اکو کمپ گردشگری مهدیشهر، ایجاد مجتمع گردشگری در بنه کوه گرمسار، سفره‌خانه سنتی در شهر سمنان، احداث مجتمع گردشگری در شاهرود و ایجاد طرح حداث روستایی عشایری گردشگری ایل سنگسر در دربند مهدیشهر و ایجاد سفره‌خانه سنتی در شاهرود مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 418911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha