همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه منتظر اعلام نتیجه تحقیقات درباره وضعیت جمال خاشقجی روزنامه نگار ناپدید شده عربستانی در استانبول هستیم، گفت: نتایج تحقیق را به تمام دنیا اعلام می‌کنیم.

اردوغان

به گزارش ایرنا، اردوغان که رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز محسوب می‌شود، در اختتامیه بیست و هفتمین نشست مشورتی اعضای حزب متبوع خود افزود: دادستانی ترکیه به طور ویژه ورود و خروج به استانبول را بررسی می‌کند و منتظر کیفیت ماجرا و نتیجه تحقیقات آنها در قالب یک بیانیه هستیم.

وی خاشقجی را 'دوست روزنامه نگاری قدیمی' خود خواند و گفت: مساله پیش آمده برای او در کشور ترکیه بسیار ناراحت کننده است.

رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد: من شخصا این مساله را دنبال می‌کنم و نتیجه را به تمام دنیا اعلام خواهم کرد.

توران قشلاقچی رییس انجمن رسانه‌های ترک ـ عرب ساعاتی پیش اعلام کرد که با قطعیت می‌توان گفت که خاشقجی روزنامه نگار عربستانی به قتل رسیده است.

وبسایت روزنامه استار ترکیه به نقل از وی نوشت: اطلاعات قطعی مبنی بر قتل خاشقجی به دست آمده است و مقامات مسئول به ما گفته‌اند که برای برگزاری مراسم تشییع آماده شوید.

وی بیان کرد که این روزنامه نگار عربستانی به روش جنایتکاران داعشی به قتل رسیده است.

جمال خاشقجی روزنامه نگار مشهور عربستانی که از اعضای انجمن رسانه‌های ترک ـ عرب بوده است، از پنج روز پیش و از زمان مراجعه به ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ناپدید شد.
به رغم این که مقامات و پلیس ترکیه مدعی بودند که او در ساختمان کنسولگری حضور دارد، ولی رسانه‌های غربی از جمله رویترز دیشب اعلام کردند که وی به قتل رسیده است.
هنوز زمان و مکان قتل و نیز محل کشف جسد او مشخص نشده است.

کد خبر 418552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha