همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه در معارفه رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: باید ببینیم که خروجی کار ما به چه شیوه‌ای بوده و مردم راضی هستند از اقدامات ما یا خیر، چون رضایت مردم مهمترین مسئله است.

اژه‌ای حجت‌الاسلام

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کردستان که امروز یکشنبه (15 مهر) در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نسبت به جامعه و کشور و دین اسلام وظیفه داریم و هم مردم نسبت به حکومت و هم حکومت هم نسبت به مردم وظایفی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما وظایف و اختیارات هر سازمان و نهادی براساس قانون اساسی مشخص شده است، افزود: اگر همه ما به قوانین الهی و همچنین قوانینی که در کشورمان وضع شده است، پایبند باشیم قطعا سعادت دنیا و آخرت ما تضمین خواهد شد.

معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ما قرآن و عترتی را در اختیار داریم که با عمل به آنها یقینا سعادت ما تضمین خواهد شد که نظام ما هم برگرفته از همین دو مسئله است.

وی عنوان کرد: مردم ما هم ظرفیت بالایی دارند که اگر از این ظرفیت استفاده شود پیشرفت، توسعه و امنیت ما هم محقق خواهد شد و قطعا حکومت هم در این زمینه‌ها توفیق بیشتری خواهد داشت.

محسنی اژه‌ای گفت: هر سه قوه باید با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند چون شتاب بیشتری در توسعه کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نظام ما یک نظام مردمی است که با استفاه از ظرفیت مردم توفیقات زایدالوصفی داشته و موانع بزرگی را پشت سر گذاشته است.

معاون اول وی قوه قضاییه ادامه داد: در یک مقطع، تمامی قدرت‌های شرق و غرب صدام را کمک کردند و علیه انقلاب نوپای ما یک جنگ تمام عیار را به راه انداختند در صورتی که ما سلاح بسیار کمی را در اختیار داشتیم اما پیروز میدان شدیم.

وی گفت: تحریم اقتصادی علیه کشورمان تازگی ندارد و انواع توطئه‌ها را آنها علیه ما بکار بسته اند اما امروز ببینید که ما کجا هستیم و صدام و گروهک‌ها چه بر سرشان آمده و کجا هستند.

محسنی اژه ای افزود: امروز صهیونیست‌ها با اقتداری که اسلام ناب ایجاد کرده حیاتشان در معرض خطر قرار گرفته است چون یک لشکر بین المللی اسلامی پایه گذاری شده و در حال رشد است.

وی تاکید کرد: در این شرایط همه دست اندرکاران و مسئولان سه قوه باید هر آنچه را که داریم به پای این ملت و کشور بریزیم تا احساس یاس و سستی از عملکرد مسئولان بوجود نیاید.

سخنگوی قوه قضاییه با عنوان اینکه همه ما به مردم، خانواه شهدا، جانبازان، آزادگان و ... مدیون هستیم، ادامه داد: قطعا دولت هم باید همه تلاش و اقداماتش را برای رفع مشکلات مردم که رفع برخی از آنها قابل حل است بکار ببندد که تاکنون هم به کار هم بسته است؛ قوه قضاییه هم تمام قد ایستاده و دولت را کمک می کند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ما در قوه قضاییه باید پناهگاه و ملجاء مردم در تظلماتشان باشیم؛ تحقق و گسترش عدالت هم از وظایف اصلی ماست که هدف تمامی انبیاء هم تحقق عدالت بوده است.

محسنی اژه‌ای ایجاد امنیت و فضای امن اجتماعی با کمک دیگران را از دیگر وظایف دستگاه قضا برشمرد و خطاب به قضات و کارکنان دستگاه قضا، گفت: از کمبودها و کاستی‌های حوزه قضا همچون کمبود کادر قضایی، بودجه و نیروی انسانی و ابزار و تجهیزات و فشارها و استرس‌هایی که بر قضات وارد می‌شود اطلاع دارم، اما ارزش کار ما در نزد خداوند بسیار بالاتر از این زحمات است.

وی ادامه داد: دشمن علیه چند نهاد در کشور ما بیشتر سمپاشی می‌کند که قوه قضاییه یکی از آنهاست، چون اگر ما قوی باشیم آنها در خطر می‌افتند.

معاون اول قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: باید ببینیم که خروجی کار ما به چه شیوه‌ای بوده و مردم راضی هستند از اقدامات ما یا خیر، چون رضایت مردم مهمترین مسئله است.

وی افزود: البته برخی از اتهامات اثباتشان در کشور ما بسیار مشکل است و برخی هم قابل اثبات نیستند که در اینگونه موارد دستگاه قضا تمام تلاش خود را کرده اما شاید مردم از نتیجه کار راضی نباشند که در نهایت باید مردم این را بدانند که دستگاه قضا تمام تلاش خود را کرده است.

محسنی اژه‌ای اعلام کرد: شما باید مرکز ثقل حل اختلاف باشید و از ظرفیت‌های مردمی و بزرگان هم برای حل اختلافات میان مردم استفاده کنید.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات علی اکبر گروسی، رئیس سابق دادگستری کردستان، گفت: خوشبختانه بسیاری از مدیران ما، خودشان را سرباز نظام و خادم مردم می‌دانند که آقای گروسی و مترقب(رئیس جدید دادگستری کردستان) هم از همین قبیل هستند و این بسیار ارزشمند است.

  • برخورد با مجرمان و مفسدان نباید به اشتغال و تولید لطمه بزند

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در شرایطی که یکی از مسایل اصلی، معیشت مردم است باید به تولید داخلی و سرمایه گذاری اقتصادی سالم و به هر آنچه که به اشتغال کمک می‌کند کمک کنیم. هدفگذاریمان کمک به تولید و اشتغال باشد البته برخورد با مفسدان و مجرمان باید به گونه‌ای باشد که به این امر لطمه نخورد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها هم باید استفاده کنیم و این ظرفیت‌ها را روی هم بگذاریم تا زودتر به ننیجه برسیم و دشمن را ناامید کنیم.

محسنی اژه ای گفت: کار ما چون سخت است صبر و حوصله بیشتری باید در کارمان داشته باشیم بویژه در بخش دادسرا و جرایم کیفری کار بسیار سخت‌تر است و صبر بیشتری را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها هم در جاهایی که امکان آن وجود دارد باید انجام شود چون مردم دوست دارند بسیاری از مسایلی که جنبه اجتماعی پیدا می‌کند زودتر حکم آن اجرا شود زیرا اگر صدور حکم زیاد طول بکشد شیرینی و حلاوت کار را مردم نمی چشند و بازدارنده نیست.

معاون اول قوه قضاییه همچنین از قضات خواست که وقتی حکمی صادر شده است هر چه زودتر اجرا شود و مشورت در کار و برگزاری جلساتی برای فهم درست قانون را هم از دیگر موارد لازم برای قضات و کارکنان قضایی دانست.

کد خبر 418527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha