همشهری آنلاین: کتاب تپلی: به بدنم دست نزن! در قالب یک داستان به دختران و پسران مراقبت‌های جنسی را می‌آموزد.

تپلی: به بدنم دست نزن!

به گزارش خبرگزاری ايبنا کتاب «تپلی: به بدنم دست نزن!» كه اکنون چاپ هشتم آن وارد بازار کتاب کودک شده است در قالب یک داستان به دختران و پسران تفاوت‌های ظاهری دو جنس را می‌آموزد. مادر تپلی و کپلی که دو خرس کوچک‌اند به آنها یاد می‌دهد که قسمت‌های خصوصی بدن چیست و چه کسانی و در چه شرایطی می‌توانند این اندام را ببینند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:« مامان گفت: بیشتر وقت‌ها بغل کردن و لمس‌کردن ما را خوشحال می‌کند ولی گاهی هم ما را می‌ترساند یا احساس عجیبی پیدا می‌کنیم. حتی گاهی که آرام ما را لمس می‌کنند، ناراحت می‌شویم. اگر کسی خواست تو را جوری لمس کند که بترسی یا خوشت نیاید،‌ بگو نه! بعد بیا پیش من یا بابا و کمک بخواه. مامان هردوی ما را بغل کرد و گفت: شما بی‌نظیرید. بدن شما مال هیچ‌کس نیست. بدنتان مال شماست. شما مسوول مراقبت از آن هستید.»

گفتنی است آموزش مهارت‌های اجتماعی و رفتاری یکی از مسایلی است که در چندسال اخیر مدنظر ناشران مختلف قرار گرفته است. تربیت جنسی از جمله موضوعاتی است که توسط کتاب‌های نردبان به آن پرداخته شده است.

اين كتاب كه از سوی گروه نویسندگان تالیف شده و ترجمه‌ آن را هستی سعادت برعهده داشته است.انتشارات فنی ایران  برای مخاطبان بالای 6 سال منتشر کرده است.

کد خبر 418473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha