همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: مجموع کیفرخواست‌های صادره در هفته گذشته و طی امروز به ۱۹ فقره رسیده است که امیدواریم به زودی به دادگاه‌ها ارجاع شوند.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست با صرافان و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های شعب ویژه گفت: علاوه بر صدور چهار کیفرخواست در مورد پرونده‌های تلفن همراه و 9 کیفرخواست در مورد پرونده‌های ارز طی هفته گذشته، 6 فقره کیفرخواست نیز در حوزه تلفن‌های همراه و ارز در شعب ویژه در روز جاری صادر شده است.
وی با اشاره به مسدودسازی سایت‌ها و کانال‌هایی که در رابطه با قیمت ارز التهاب ایجاد می‌کنند، درباره اینکه آیا می‌توانند قیمت تثبیت شده ارز را اعلام کنند، گفت: معتقدیم قیمتی که بانک مرکزی برای ارز تعیین می‌کند، قیمت تثبیت شده است؛ بنابراین سایت‌های خبری و کانال‌های اطلاع رسانی می‌توانند قیمت‌های حداقلی و تثبیت شده منتهی به بانک مرکزی را اعلام کنند ولی حق ندارند با اعلام قیمت‌هایی که وجود خارجی ندارد یا موجب سردرگمی مردم می‌شود، در جامعه التهاب ایجاد کنند.

جعفری دولت آبادی درخصوص پیشنهاد ارائه شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر ابطال مجوز صرافی‌هایی که تخلف می‌کنند، اظهار داشت: نماینده بانک مرکزی پیشنهاد داد که می‌توانیم مجوز صرافی‌هایی را که تخلف می‌کنند، در آینده باطل کنیم که ما نیز از این پیشنهاد، استقبال کردیم. زیرا معتقدیم همه راه‌ها از مسیر قضایی نمی‌گذرد و امیدواریم در چارچوب وظایف نظارتی بانک مرکزی این کار عملی شود تا در مورد تعداد معدودی صرافی که تخلف می‌کنند، پاکسازی صورت گیرد تا صرافی‌ها با قاطعیت به کار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به نقش موثر صرافی‌ها در تثبیت قیمت ارز گفت: در حال حاضر دولت بسته‌های جدید ارائه می‌کند و سیاست‌های جدیدی را به عهده گرفته و اعلام کرده است، صرافی‌ها می‌توانند نقش مثبت بیشتری ایفا کنند و اینکه برخی از مشکلاتی که در پرونده‌ها گزارش شده است، برطرف شود.

نظارت بانک مرکزی بر صرافی ها، انجام وظیفه طبق دستورالعمل بانک مرکزی، نظارت بر نحوه اقدام صرافی‌ها، چگونگی ایفای نقش صرافی‌ها و رفع تخلفات، کمک به حل مشکلات برای واردات کالا و انتقال حواله‌ها از جمله مسایلی بود که دادستان تهران در رابطه با موضوعات جلسه به آن اشاره کرد.

دادستان تهران با بیان اینکه این جلسات الزاما برای پیگیری وظایف دستگاه‌های دولتی نبوده است اما تریبونی برای انعکاس مشکلات آنها و جلسه‌ای برای کمک کردن به روان سازی وضعیت جاری کشور است، به تشریح موضوع های مطرح شده در جلسه امروز با صرافان پرداخت و افزود: در پرونده‌های زیادی گزارش شده که برخی از صرافی‌ها که تعداد آنها محدود هم است، بعضا ارز چهار هزار و 200 تومانی را خریداری کرده و فروختند یا در بازار آزاد زمینه فروش آن را فراهم کرده و مرتکب تخلفاتی شده بودند.

کد خبر 418454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha