همشهری آنلاین: یک تحقیق جدید نشان می‌دهد برنامه تخلیه ۱۵ میلیون تن نمک و سایر پسماندهای یک کارخانه در نزدیکی رودخانه‌ای در ایالت کویینزلند استرالیا که گرفتار خشکسالی است، این ایالت را با خطر آلودگی شدید آب‌ها مواجه کرده است.

خطر آلودگی شدید آب‌های منطقه‌ای در استرالیا

به گزارش ایسنا، تصویب برنامه‌ای برای افزایش تخلیه مواد زائد در نزدیکی شهر "چینچیلا" باعث انباشت نمک‌های زائدِ عملیات استخراج گاز از زغال سنگ در کمتر از ۱۰۰ متری رودخانه "استوک‌یارد" در سرچشمه حوضه آبی "مورِی - دارلینگ" می‌شود. این استخراج سال گذشته توسط فرمانداری کوئینزلند و شورای منطقه‌ای "وسترن داون" امضا شد.

دامداران محلی، گروه‌های اجتماعی و فعالان زیست محیطی در حال حاضر وزیر محیط زیست استرالیا را برای جریمه کردن این برنامه طبق قوانین حفاظت از محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی تحت فشار قرار داده‌اند.

یک استاد مهندسی محیط زیست دانشگاه "نیو ساوت ولز" خطر آلودگی آب‌ها را در این منطقه بالا دانسته و گفته است احتمال آلودگی آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی در بلندمدت قابل توجه است و مسئولیت مدیریت این خطرات بلندمدت احتمالاً به نسل‌های آینده به ارث خواهد رسید، چرا که نمک در محیط زیست تجزیه نمی‌شود و تا زمان نامحدود در محیط باقی می‌ماند.

کارخانه استخراج زغال سنگ و تبدیل آن به انرژی گازی که بدترین فاجعه زیست محیطی کوئینزلند خوانده می‌شود در حدود ۲۰ کیلومتری محل تخلیه قرار دارد و در اوایل سال جاری با جریمه‌های سنگینی به دلیل آلوده کردن زمین‌های کشاورزی اطراف خود مواجه شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، وزارت امور زیست محیطی و انرژی استرالیا نامه‌ای به این کارخانه نوشته تا از این که آیا این کارخانه از تعهدات خود آگاهی دارد یا خیر اطمینان حاصل کند. اما سخنگوی این کارخانه سال گذشته اعلام کرده بود که نمک‌های حاصل از عملیات این کارخانه در اتاقک‌هایی با نظارت کامل و طی مراحل تصفیه شدن ذخیره می‌شود.

کد خبر 418160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha