همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همه نیاز نهاده‌های دامی کشور و کالاهای اساسی مانند مرغ ذخیره شده و هیچ مشکلی برای تامین وجود ندارد.

به گزارش فارس، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بيان اين خبر گفت: همه نیاز نهادهای دامی کشور و همچنین ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مانند مرغ کامل انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، تولید نهاده‌های دامی در کشور امسال افزایش داشته و واردات نهاده‌های ذرت، جو و کنجاله سویا هم نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

از آنجایی که حدود ۷۰ درصد قیمت تولید محصولات پروتئینی مربوط به نهاده‌های دامی است، این نگرانی در بخش تولید وجود داشت که در صورت عدم تامین آن تولید محصولات پروتئینی با مشکل مواجه شود.

کشور در تولید اینگونه محصولات خودکفا نیست و از 30 تا 70 درصد نیاز نهاده‌های دامی کشور وارد می‌شود. برخی هم افزایش اخیر قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ را بالا بودن قیمت این نوع نهاده‌ها عنوان می‌کردند، البته برخی هم اختلال در حمل نهاده‌ها را عاملی برای افزایش قیمت مطرح کردند. در روزهای گذشته قیمت مرغ تا کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم افزایش یافته بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره این اظهارات اعلام کرد: اخیراً با حمل کالا مواجه شدیم اما در همان زمان هم به استان‌ها ابلاغ شد که با قیمت مصوب نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان از قبیل ذرت، کنجاله و جو را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وی اضافه کرد: نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان توسط ریل حمل شد و هیچ گونه اختلالی در این باره وجود نداشت.

ورناصری به حجم نهاده‌هایی که وارد کشور شده اشاره کرد و گفت: میزان واردات تنها از طریق شرکت پشتیبانی امور دام یک میلیون تن، یک میلیون تن کنجاله سویا و ۴۰۰ هزار تن جو بوده است. البته بخش خصوصی هم اقدام به واردات کرده که تنها ۴ میلیون تن در ۶ ماهه اخیر ذرت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: ذخایر کافی در کشور وجود دارد و ورود کالاها به کشور هم همچنان استمرار دارد.

وی ادامه داد: نهاده‌های دامی از کشورهای برزیل، آرژانتین، اوکراین و هند وارد شده است.

ورناصری در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای تنظیم قیمت مرغ چیست، گفت: شرایط قیمت مرغ الان متعادل است. مرغ در بازار تهران کیلویی ۹۳۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت پایین‌تر از این حد هم برای تولیدکننده به‌صرفه نیست و آنها ضرر خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای کاهش قیمت تمام‌شده با عرضه نهاده‌های دامی به‌موقع و با قیمت مناسب چیست، گفت: قیمت نهاده‌های دامی مانند جو، ذرت و کنجاله سویا در بازارهای جهانی مناسب است و شرایط ثباتی هم در دو ماه اخیر وجود داشته است. شرایط بازار ما هم تا حدود زیادی متأثر از این قیمت‌های جهانی است و هم‌اکنون تعادل در بازار وجود دارد.

وی در ادامه گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در کنار دولت حضور دارد و اگر احساس کند قیمت فروش نسبت به قیمت تمام‌شده پایین‌تر است، حتماً ورود خواهیم کرد و بازار را طوری تنظیم می‌کنیم که هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده باشد.

کد خبر 418005

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha