همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در آئین استقبال از نو دانشجو معلمان با بیان اینکه اغلب روش‌های تدریس‌ مربوط به ۶۰ سال پیش است، گفت: معلمان، مهمترین عنصر تحول در آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در آئین استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران با تبریک آغاز سال تحصیلی دانشجو معلمان، گفت: مسیری که امروز در آموزش و پرورش طی می‌کنیم در قالب سند تحول است و از دانشگاه فرهنگیان انتظار داریم در تحقق این سند تلاش کند.

وی ادامه داد: از آنجا که مخاطب آموزش و پرورش همواره در حال دگرگونی و تحول است، ناگریز محتواهای آموزش وپرورش نیز باید تغییر کند و باید همواره در حال تحول باشیم.

بطحایی گفت: ایرادی که به آموزش وپرورش وارد می‌کنند این است که آموزش‌های امروز به دانش‌آموزان نیاز فردای جامعه را برطرف نمی‌کند لذا ما بر اساس سند تحول؛ برنامه‌ها، نیروی انسانی، مدیریت، پژوهش و تحقیقات خود را اجرایی می‌کنیم اما این موضوع نباید ما را از به روز رسانی اطلاعات خود و برنامه‌هایمان غافل نکند.

وی افزود: موفقیت یک معلم در گرو شایستگی‌های اوست؛ ممکن است دانش‌آموزان سوالاتی داشته باشند که شما در دوران تحصیل به آن نپرداخته باشید.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: معلمان باید مهارت‌های معلمی را به خوبی فراگیرند تا در کلاس درس از آنها استفاده کنند لذا بدون داشتن این مهارت‌ها اگر حتی از نظر دانش بسیار باسواد باشید اما مهارت تدریس را نداشته باشید معلم موفقی نخواهید بود.

وی ادامه داد: اغلب روش‌های تدریس‌ها مربوط به ۵۰ یا ۶۰سال پیش است گاهی اوقات اهمیت مهارت‌های معلمی به مراتب از دانش بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر معلم خوب توانایی است لذا معلم باید با شادابی و توانایی‌های بالا روش‌های مطلوب را به کار گیرد.

وی افزود: آموزش وپرورش زمانی می‌تواند موفق شود که معلمان ویژگی‌های بالا را داشته باشد، لذا مهمترین عنصر تحول در آموزش و پرورش معلم است.

کد خبر 417830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha