مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

همهشری آنلاین: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیشترین علل تصادفات درون‌شهری در نیمه نخست امسال را تشریح و بی‌توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را مهمترین دلایل ذکر کرد.

تصادف

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهمترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در معابر شهری اظهارکرد:‌ آمارهای ما از دلایل وقوع تصادفات شهری در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که ۳۷ درصد تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو و ۲۷ درصد تصادفات ناشی از رعایت‌نکردن حق تقدم بوده است.

وی با بیان اینکه این دو عامل سبب وقوع ۶۴ درصد از تصادفات درونشهری بوده است، گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۶ درصد و انحراف به چپ با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی علل وقوع تصادفات درون شهرها بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره نوع خودروهای دخیل در تصادفات شهری نیز اظهارکرد: خودروهای سواری با ۵۵ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۷ درصد، وانت بارها با ۵ درصد و کامیون‌ها با ۲ درصد بیشترین نقش را در این خصوص داشته‌اند و کمترین سهم متعلق به مسافربرهای عمومی با حدود یک درصد است.

رحمانی با بیان اینکه بسیاری از این حوادث قابل پیشگیری هستند، گفت: در صورتی که رانندگان دقت و تمرکز خود را حین رانندگی افزایش دهند از بسیاری از این حوادث می‌توان جلوگیری کرد.

کد خبر 417821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha