همشهری آنلاین: اعضای علمی تدوین دانشنامه امام خمینی (ره) از موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) صبح دوشنبه (24دی) با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش مهر، در این دیدار، رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه جامعه کنونی و نسل جوان تشنه اندیشه های ناب امام خمینی(ره) عنوان است، گفت: این ظرفیت پشتوانه عظیمی برای کارهای علمی و تحقیقاتی در حال حاضر و آینده است.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد نظری و عملی شخصیت امام دارای آنچنان وسعتی است که برای تبیین آن باید کاری همه جانبه و بر اساس اصول علمی صورت پذیرد ، افزود: در نگارش تاریخ وقایع نگاری مربوط به امام (ره) باید جوانب زیادی رعایت گردد تا همه ابعاد شخصیت و افکار امام برای آیندگان روشن شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکی از بزرگترین وظایف یاران امام (ره) را، کمک به انتقال مکتب و اندیشه های امام به نسل آینده ساز کشور بیان کرد و افزود: تلاش های ایشان در دوران شکل گیری حوزه علمیه قم، مبارزه با خاندان پهلوی و پس از پیروزی گویای شخصیت مستحکم امام (ره) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در زمان حیات امام فرصت دریافت وقایع و خاطرات زندگی و تاریخی از زبان خود ایشان به طور کامل میسر نشد و تا حد ممکن اکنون باید در بین آثار بزرگان هم دوره امام (ره) زوایای بیشتری از شخصیت این بزرگ مرد تدوین گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشنامه امام (ره) را مکان مناسبی برای گردآوری واقعیت ها و روشن ساختن زوایای شخصیتی ایشان عنوان کرد و گفت: تدوین این دانشنامه می تواند کمک خوبی برای محققان اندیشه های امام باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام عبداللهی سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم طی سخنانی به بیان اهداف این موسسه در تهیه این دانشنامه پرداخت و بر لزوم توجه بیشتر حوزه های علمیه و دانشگاهها در خصوص آموزش اندیشه های حضرت امام در سطوح عالی تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام بخت آور مدیر تالیف دانشنامه امام خمینی(ره) گزارشی را از نحوه و روند پیشرفت کار دانشنامه ارائه کرد.

کد خبر 41750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز