با بررسی انقلاب اسلامی، به نقش و تأثیر برجسته امام خمینی(ره) در تقویت حس اعتماد به نفس ملی در میان ملت ایران پی خواهیم برد.

کسانی که دوران خفقان شاه را به خاطر می‌آورند به فضای یاس و نا امیدی که آن رژیم ایجاد کرده بود معترفند، تا جایی که بسیاری از مبارزین احساس می‌کردند در بن بست قرار دارند و حتی در توده مردم اقدام به تبلیغ این می‌کردند که مبارزه با رژیم شاه، جنگ مشت و درفش است.

امام خمینی با آموزه‌های مختلف و عملکرد منحصر به فردش سختی‌ها را به جان خرید و اعتماد به نفس ملت ایران را زنده کرد و با امواج انسان‌های آگاه و فداکار تبلور معجزه اعتماد به نفس را در انقلاب اسلامی خلق کرد.

دفاع مقدس دوره دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی است که اعتماد به نفس ملی در حماسه نوجوانان و جوانان ایرانی متبلور شد و آنان را به سدی نفوذ ناپذیر در برابر نظریه پردازان بزرگ جنگی و نظامی دنیا که به خدمت ارتش تا دندان مسلح صدام در آمده بودند تبدیل و اندیشه آنان را پیروز کرد.

هرجا ملت ایران درخششی دارد ناشی از اعتماد به نفس ملی بوده است و برای ملت ما هیچ چیزی خطرناک‌تر از خودباختگی و خودکم بینی در برابر بیگانه نیست.

اعتماد به نفس حتی در زندگی فردی و در درمان بیماری‌های صعب العلاج نیز مؤثر است و تقویت اعتماد به نفس نقش اساسی در درمان و کنترل بیماری‌ها می‌تواند داشته باشد چرا که ترس عامل هلاک و اعتماد به نفس زندگی بخش است.

ما ایرانیان برای ایستادگی در برابر دشمنان به تقویت روح اعتماد به نفس نیازمندیم و در برگزاری موفق انتخابات نیز اعتماد به نفس نقش اساسی دارد.

بازیگران اصلی انتخابات در ایران مردم  و دستگاه‌های مجری و ناظر عوامل تسهیل‌کننده هستند. در این راستا اگر مداخله مسئولان اجرایی و نظارتی بیش از حد تسهیل و تعدیل‌کننده انتخاب اصلح باشد عدول از قانون اساسی است.

باید زمینه برای انتخابات پرشور فراهم شود و مردم بر اساس سوابق و برنامه‌های  نامزدها می‌توانند انتخاب‌کننده اصلح باشند، چرا که عقل اقتضا می‌کند افرادی که انتخاب می‌شوند دارای توانایی‌ها و ویژگی‌هایی باشند.

مردم در مسیر انتخاب اصلح باید مشاورانی داشته باشند و احزاب و رسانه‌ها باید در این مسیر بهتر از گذشته به یاری مردم بیایند و شاخصه‌های نماینده برتر و اصلح را که در قانون اساسی و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجود است را تشریح کنند.

سوابق درخشان، علم و آگاهی و بنا به گفته مقام معظم رهبری دردمندی و درد آشنایی ملاک‌های مفیدی برای برگزیدن نماینده اصلح است.

در جمهوری اسلامی ایران که بر پایه مردمسالاری دینی شکل گرفته است دنیا و آخرت و سعادت دنیوی و اخروی در کنار هم دنبال می‌شود و حکومت در خدمت انسان‌ها است.

کد خبر 41749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز