همشهری‌آنلاین: مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج از فعالیت یک مرکز ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: اغلب متکدیان این شهر اتباع پاکستان و مالزی هستند.

حشمت‌اله عزیزی، مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري كرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد اجرا مستمر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح معابر و خیابان‌های شهر هستیم. با اجرا این طرح تعداد متکدیان کرج که اغلب آنها خارجی و اتباع کشورهای پاکستان و مالزی هستند؛ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حشمت‌اله عزيزي بیان کرد: این متکدیان که اغلب از مشکلاتی رنج می‌برند، با حضور در سطح شهر علاوه بر کاهش روحیه امید شهروندان، از زیبایی بصری شهر هم می‌کاهند.

او توضیح داد: تا چندی پیش این متکدیان صبح دستگیر می‌شدند و به دلیل این‌که فضایی برای ساماندهی و نگهداری آنها نبود؛ 10 شب مجدداً رها می‌شدند ولی با رایزنی و تعاملات انجام شده با نیروی انتظامی، دستگاه قضا و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان این روند تغییر کرده و این افراد پس از دستگیری رد ِ مرز می‌شوند.

عزيزي گفت: این تغییر روند در نحوه برخورد با متکدیان خارجی باعث شده طی چند ماه گذشته تعداد این افراد که اغلب آنها زنان بچه به بغل بودند در سطح شهر به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این متکدیان پس از دستگیری به مرکزی در شورآباد ورامین انتقال داده می‌شوند و پس از آن اقدام‌هاي لازم برای رد مرز آنها انجام می‌شود.

کد خبر 417420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha