همشهری آنلاین: کتاب «زندگی در پیش رو» نوشته رومن گاری با ترجمه لیلی گلستان پس از ۱۳ سال توقیف دوباره روانه بازار کتاب شد.

زندگی در پیش رو

به گزارش همشهري آنلاين، گلستان درباره انتشار دوباره كتاب خود گفت: «زندگی در پیش رو» نخستین بار پیش از انقلاب سال 53 یا 54 به چاپ رسید اما بعد از انقلاب حدود 10 سال توقیف بود. سپس از توقیف خارج شد و به چاپ‌های متعدد رسید و در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد دوباره مهر توقیف خورد.

مترجم «مردی با کبوتر» ادامه داد: مدتی قبل مصاحبه‌ای با يك روزنامه داشتم و در آن اشاره کردم که «زندگی در پیش رو» دارد به صورت افست منتشر می‌شود و کسی پاسخگو نیست. خوشبختانه مدیرکل اداره کتاب با من تماس گرفت و در گفتگويی که با هم داشتیم، کمک کردند کتاب منتشر شود و چاپ دوباره آن را مدیون ایشان هستم.

گلستان درباره علت توقیف کتاب گفت: در این داستان پسربچه کوچکی در محیط بدی بزرگ شده و قاعدتا خیلی باادب نیست و جز این یاد نگرفته است. از من خواسته شد در ترجمه این بچه را تربیت کنم اما من موافقت نکردم و بچه بی‌ادب باقی ماند تا اینکه مجوز چند ساله گرفت و دوباره توقیف شد. الان بچه این داستان خیلی باادب نیست اما کمتر از آنچه فکر می‌کردم تعدیل شد و به چاپ رسید.

گلستان «زندگی در پیش رو» را انسانی‌ترین کتابی دانست که در عمر خود خوانده و گفت: این اثر بسیار محبوب است و خیلی علاقه‌مند داشت و دارد. در این دورانی که توقیف بود افست درمی‌آمد و آن هم خیلی فروش داشت.

به گفته اين نويسنده و مترجم، پیام کتاب دوستی و محبت و انسانی بودن آدم‌هاست. «زندگی در پیش رو» از سوي نشر ثالث منتشر شده و به فروش می‌رسد. بر اساس آنچه روي جلد آمده، اين كتاب برنده جايزه گنكور، از معتبرترين جوايز ادبي فرانسه شده است.

کد خبر 417418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha