همشهری آنلاین: تعدادی از شرکت های فناوری با همکاری مقامات ایالت نیومکزیکوی آمریکا قصد دارند از پهپادهای خورشیدی برای مقابله با تهدیدات حیات وحش و کمک به طبیعت گردان و کوهنوردان استفاده کنند.

استفاده از پهپاد برای نجات حیات وحش و طبیعت‌گردان

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این پهپادها که دارای چهار پره ثابت هستند، با گشت‌زنی در آسمان اطلاعات لازم را در مورد محیط اطراف جمع آوری می‌کنند.

کیمبرلی دی کاسترو مدیرعامل شرکت Wildflower International که در تولید و طراحی این پهپادها همکاری داشته، در این مورد می‌گوید: پهپادهای یادشده وضعیت جنگل‌های ایالت نیومکزیکو را زیر نظر خواهند گرفت و از این اطلاعات برای شناسایی سریع موارد آتش‌سوزی و اطفای حریق، کمک به طبیعت گردان و افراد گم شده یا سانحه دیده، ارائه کمک های اضطراری به کوهنوردان، تسهیل فعالیت های زمین شناسان و انسان شناسان و کمک به شناسایی اماکن باستانی و تاریخی استفاده خواهد شد.

قرار است در صورت اجرای موفق این طرح، وزارت امنیت داخلی امریکا قراردادهایی را به منظور استفاده گسترده تر از پهپادهای یادشده با شرکت های سازنده منعقد کند و این پهپادها به حسگرهایی برای گشت زنی مرزی و کنترل عبور و مرور و مقابله با قاچاقچیان و غیره مجهز شوند.

کد خبر 417377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha