شهردار تهران صبح دیروز به مدرسه استثنایی «جبار‌باغچه‌بان» شماره یک واقع در میدان سید جمال الدین اسدآبادی رفت و در آنجا زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت.

افشانی

به‌گزارش همشهری، سید محمدعلی افشانی که پیش از این سمت معاونت استانداری خوزستان را در کارنامه خود دارد، در ابتدای این مراسم گفت: شهادت تعدادی از هموطنان در خوزستان و شهر اهواز را در جریان حمله تروریستی روز شنبه تسلیت می‌گویم.

او با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید ادامه داد: در کشوری زندگی می کنیم که معجزه پیامبرش کتاب قرآن بود و اولین آیاتی که به پیامبر وحی شد دعوت به خواندن بود. امیرالمومنین هم در نهج‌البلاغه یکی از حقوق مردم را تعلیم و تربیت عنوان کردند.

شهردار تهران تاکید کرد: همه ما در آموزش و پرورش کودکان این سرزمین مسئول هستیم و شخصا وظیفه خود می دانم تا جای ممکن در کنار دوستانی باشم که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند. افشانی با گرامیداشت یاد و خاطره «جبار باغچه‌بان» خطاب به مسئولان مدارس استثنایی گفت: کار شما دشواری های بسیار و در عین حال جنبه تربیتی بالایی دارد چراکه انسان در این مسیر ساخته می شود.

شما الگوی کسانی هستید که از«نتوانستن ها» می گویند، آن ها باید از شما بیاموزند که چگونه می شود در شرایط سخت کار کرد. او بر اهمیت آموزش و پرورش در جامعه تاکید و تصریح کرد: امیدوارم آموزش و پرورش افرادی را در جامعه تربیت کند که پرسشگر و محقق باشند. آموزش و پرورش درست آن است که دانش آموزان را برای زیست آینده تربیت کند. او با اشاره به حمایت دولت از مدارس گفت: با تصویب هیأت دولت قرار شد در زمین هایی که دیگر امکان فعالیت آموزشی وجود ندارد، بدون پرداخت هزینه مجوز تغییر کاربری داده شود.

  • مشکل سرویس مدارس استثنایی حل شد

در ادامه این مراسم رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید مشکل سرویس مدارس استثنایی برطرف شد که در تهران هزینه‌ای دست‌کم 17میلیارد تومانی داشته است و در کل کشور به 100میلیارد تومان هم می‌رسد.

مجید قدمی اظهار کرد: 35سال قبل من رئیس این مدرسه و واحد‌های آموزشی مجاور آن به‌صورت یک مجموعه بودم. در آن زمان تنها حدود 30مدرسه ناشنوایان در کشور وجود داشت. امروزه در کل کشور 1570مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد و 145هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل و 23هزار نفر کار می‌کنند.

وی با تأکید بر تامین هزینه‌های درمان و نگهداری دانش‌آموزان استثنایی گفت: دولت هر سال 900میلیارد تومان برای دانش‌آموزان استثنایی بودجه اختصاص می‌دهد که صرف سمعک، ویلچر، واکر و... می‌شود. اگر خانواده‌ها نیاز به وسایلی مانند سمعک دارند، مراجعه کنند. قدمی موفقیت درسی دانش‌آموزان استثنایی را خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال 300دانش‌آموز استثنایی در کنکور قبول شده‌اند که در میان آنها پذیرفته‌شدگان دانشگاه صنعتی شریف هم به چشم می‌خورد.

  • زنگ دانش‌آموز شهید

شهردار تهران همچنین در هشتمین سال مراسم زنگ دانش آموز شهید ضمن تسلیت حادثه تروریستی روز شنبه اهواز، گفت: این حادثه در ادامه اقدامات دشمنان این سرزمین است. افشانی، با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: این دوران یاد آور بشارت، از‌خود‌گذشتگی، پاک‌باختگی و ایثار شهیدان است. او عنوان کرد: وقتی جنگ شروع شد ارتش ما وضعیت مناسبی نداشت و نیروهای مردمی، بسیج و سپاه برای دفاع از میهن وارد میدان شدند.

در ابتدای جنگ در خوزستان بودم و به یاد دارم در دومین روز جنگ رادیو از مردم می خواست با مقاومت اجازه ندهند تانک‌های دشمن وارد اهواز شوند. ارتش بعثی در همان روزهای اول توانسته بود بسیاری از شهرهای مرزی را تصرف کند. در آن روزها به هیچ عنوان تصور نمی کردیم که دشمن تا بن دندان مسلح در عرض یک سال آینده با چنان شکست هایی مواجه شود و جوانان این سرزمین دشمن را از نقاط مختلف سرزمین مان بیرون کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: رزمندگان ما با از خودگذشتگی توانسته بودند هر روز پیروزی، فتح و ظفر به دست بیاورند. ملت ما با سر بلندی عظمت ایران، فرهنگ شیعه و مقتدایشان امام حسین(ع) را به جهانیان نشان دادند. پیروان اباعبدالله(ع) زیر بار ذلت نمی روند. افشانی تصریح کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم. شهدا در عصر نتوانستن ها به مانند چراغ راه و قطب نما مسیر درست را به ما نشان دادند.

او با اشاره به حوادث تروریستی روز شنبه در اهواز، گفت: حادثه ای که در اهواز رخ داد در ادامه اقدامات دشمن در جنگ تحمیلی است و ملت ما همواره آماده حفظ سرزمین و دین خود هستند و این را همواره نشان داده‌اند.

کد خبر 417363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha