همشهری آنلاین: ساکنان جولان اشغالی از سازمان‌های بین المللی خواستند با فشار بر صهیونیست‌ها این رژیم را به بازگشایی گذرگاه قنیطره برای ارتباط با خویشاوندان خود در سوریه وادار کنند.

ساکنان جولان اشغالی خواستار بازگشایی گذرگاه قنیطره شدند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: ساکنان جولان اشغالی در بیانیه ای از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوقی خواستند هرچه سریعتر مقدمات فعالیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان اشغالی فراهم و بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند تا معبر مرزی قنیطره با جولان اشغالی باز شود.

آن ها اعلام کردند که باز شدن این معبر سبب می شود که ساکنان روستاهای اشغالی مجدل الشمس، بقعاثا، مسعده و عین قنیه بتوانند محصولات کشاورزی خود به ویژه در فصل برداشت سیب مانند دوران پیش از بحران به بازارهای سوریه روانه کنند.

در این بیانیه آمده است که بازگشایی گذرگاه قنیطره عامل جاری شدن زندگی و تقویت پایداری ساکنان جولان اشغالی و تمسک آن ها به سرزمین خود و شکست قید و بندهای ایجاد شده توسط اشغالگران در زندگی آن هاست.

آن ها تاکید کردند که اشغالگران به طور عمدی گذرگاه جولان اشغالی که تنها مسیر ساکنان جولان با اقوام خود است را بسته اند تا از فروش محصول کشاورزی جولان در بازار سوریه و ادامه تحصیل دانشجویان این منطقه در دانشگاه های کشور خود جلوگیری کنند.

بلندی های جولان٬ منطقه ای کوهستانی است که در جنوب غربی ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است. این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است٬ به اشغال خود در آورد.

کد خبر 417348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha