همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورها ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه کرده و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

شمخانی

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار "رامیل اسوب اف" وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه بر شناسایی و پیگیری ریشه‌های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز تاکید کرد.

وی با تقبیح سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفت‌و‌گوهای سازنده، تلاش‌های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی و وجود فرصت‌ها و منافع گسترده دو کشور اشاره و اعلام کرد سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در مسیر توسعه روابط موجب پیشرفت و امنیت متقابل می‌شود.

شمخانی با بیان این که مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است، افزود: تمامی بسترها و ظرفیت‌ها برای ایجاد جهش در روابط همه جانبه بویژه در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به غیر قانونی بودن تحریم‌های آمریکا و تبدیل شدن آن به ابزار انتقام شخصی ترامپ از کشورهای مخالف اشاره کرد و یادآور شد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که رفتارهایی از این دست نه تنها اثر بخش نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین‌الملل می‌شود.

«رامیل اوسوب اف» وزیر کشور جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با محکوم کردن اقدام تروریستی در اهواز و اظهار تاسف از شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در این واقعه با دولت و ملت ایران ابراز همدری کرد.

وی با اثربخش خواندن گفت ‌وگوهای صورت گرفته با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش تعاملات و همکاری‌های همه جانبه با ایران است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.

وزیر کشور جمهوری آذربایجان به تهدیدات مشترک ناشی از ظهور و اقدامات گروه‌های تروریستی و تکفیری اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که باکو علاقه‌مند به استفاده از آن برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

کد خبر 417324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha