محمود مولایی - خبر‌نگار: سید محمدعلی افشانی در کمتر از ۵‌ ماه بعد از تصدی پست شهردار تهران همچنان وعده‌های عمرانی پایتخت را عملی می‌کند.

افشانی

شهردار تهران که در بدو ورود خود به شهرداری تهران از عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه‌تمام سخن گفته و از پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار صحبت کرده بود، اکنون از تعیین‌تکلیف تمام پروژه‌های عمرانی و مشخص‌شدن برنامه زمانبندی جدید برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دوره جدید مدیریت شهری خبر می‌دهد.

او در حاشیه بازدید میدانی از پروژه احداث ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی با اشاره به بازدید‌ماه قبل خود از این پروژه مهم عمرانی، میزان پیشرفت عملیات اجرایی طی یک‌ماه گذشته را قابل ملاحظه دانست و ابراز امیدواری کرد: بن‌بست شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، نهایتاً تا پایان مهرماه امسال گشایش یابد.

شهردار تهران با اشاره به ازسرگیری دوباره عملیات اجرایی پروژه‌هایی از قبیل تونل زیرگذر امتداد خیابان استاد معین و زیرگذر کوی نصر طی ماه‌های اخیر، از تلاش مدیریت شهری برای فعال‌سازی‌ حداکثری کارگاه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد و یادآور شد: «به سرانجام رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی با توجه به محدودیت منابع مالی و بدهی 55هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران، براساس اولویت‌بندی انجام شده صورت می‌پذیرد.»

به گفته سید محمدعلی افشانی، پروژه‌های خاص و آن دسته از طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند، از اولویت بالاتری برای تکمیل و بهره‌برداری برخوردار هستند و هدف از اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی نیز کاهش اختلال در فضاهای شهری و همچنین بهره‌مندی هرچه سریع‌تر شهروندان از مواهب این قبیل طرح‌هاست. شهردار تهران تأکید کرد: «هم‌اکنون هیچ پروژه عمرانی بلاتکلیفی در شهر وجود ندارد و برای تمام آنها تصمیم‌گیری لازم صورت پذیرفته است.»

شهردار تهران پیش‌تر در زمان افتتاح تونل آرش، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین دوربرگردان غیرهمسطح مدرس، نلسون ماندلا از اولویت‌بندی پروژه‌های صحبت کرده و گفته بود: «پروژه‌های شهر تهران همگی اولویت‌بندی شده و براساس اولویت افتتاح می‌‌شوند» و همانطور که سیدمحمدعلی افشانی وعده داده بود، فاز 2این تونل در شهریورماه با اعتبار 220میلیارد تومان افتتاح شد.

شهردار تهران یادآور شد: «این تونل در کاهش بار ترافیکی خیابان آرش و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار مؤثر است و همچنین پل دوربرگردان غیرهمسطح مدرس، نلسون ماندلا نیز در کاهش بار ترافیکی این منطقه اثرگذار است.»

البته به پایان رساندن پروژه‌های عمرانی با تأمین منابع مالی از دغدغه‌های شهرداری تهران است. چنان‌که سید محمدعلی افشانی معتقد است: «در شرایط کنونی مسئله مهم برای شهرداری تهران تأمین منابع مالی است که خوشبختانه لایحه درآمد پایدار شهرداری در دولت تصویب شد.

از این بابت از آقای رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به‌دلیل کمکی که به مدیریت شهری کردند، تشکر می‌کنم. همچنین طی جلساتی که با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا داشتیم، پذیرفتند که پروژه‌های نیمه‌کاره خود در شهر تهران را تکمیل کنند و هم‌اکنون نیز شاهد راه افتادن پروژه‌ها هستیم، اما نمی‌دانم چرا برخی هم‌اکنون می‌گویند این پروژه‌ها تعطیل‌شده است.

خوب است در شرایط کنونی همه به‌دنبال آن باشیم که به مردم امید دهیم به‌جای اینکه با ادعاهای غیرواقعی مردم را ناامید کنیم.» شهردار تهران بر این باور است که در پروژه‌های عمرانی موضوع انسان‌محوری درنظر گرفته می‌شود و معتقد است: «شهرداری یک منظومه به هم پیوسته است و همه بخش‌های آن مورد اهمیت است و نمی‌شود تنها به مسائل محیط‌زیستی یا صرفا حمل‌ونقلی توجه کرد و همه بخش‌ها مورد اهمیت هستند.»

کد خبر 417252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha