شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

بارش باران‌های سیل‌آسا ۱۲ استان کشور را در بر گرفت و در استان‌های البرز، سمنان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد باعث مرگ ۵نفر و مصدومیت چند نفر دیگر شد.

حوادث

به گزارش همشهری، از عصر چهارشنبه بارش‌های پراکنده باران از استان‌های شرقی کشور آغاز شد و به‌تدریج بخش‌های استان‌های بیشتری را در بر گرفت. با وجود هشدارهای قبلی اما شمار زیادی از هموطنان‌مان غافلگیر شدند. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در این‌باره گفت:

سیل و توفان 12استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، گلستان، مازندران، همدان و سیستان و بلوچستان را دربرگرفت و از همان دقایق اولیه 42تیم امدادی که در آماده‌باش به‌سر می‌بردند تلاش‌های خود را برای امدادرسانی به افراد حادثه‌دیده آغاز کردند. وی ادامه داد: در این مناطق به ۹۸۱نفر امدادرسانی شد و ۹۲نفر اسکان اضطراری داده شدند و اقلام مختلفی بین این افراد توزیع شد.

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی سازمان اورژانس کشور بارش‌های سیل‌آسای باران و توفان در روزهای گذشته دست‌کم جان 5نفر را گرفته است. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره گفت: بر اثر وقوع تندباد، سیل و صاعقه ۵نفر کشته و ١٣نفر مصدوم شدند. وی ادامه داد: در شهرستان هشتگرد استان البرز بر اثر ریزش دیوار مردی ۴۵ساله و دختربچه‌ای 3.5ساله جان خود را از دست دادند.

در نگین‌شهر استان گلستان هم که توفان اتفاق افتاده بود مردی بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد و در منطقه لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وقوع صاعقه جان مردی ۴۰ساله را گرفت. در شاهرود هم سیلاب مردی را با خود برد و چند ساعت بعد امدادگران پیکر بی‌جان وی را کشف کردند.

  • جدال با مرگ در پیکان

یکی از قربانیان این حوادث مردی 60ساله در روستای ارمیان استان سمنان بود. علی یحیایی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان درباره حادثه‌ای که جان این مرد را گرفت به همشهری گفت: این مرد سوار بر خودروی پیکانش از حوالی رودخانه‌ای عبور می‌کرد که بارش ناگهانی باران و ایجاد سیلاب او را غافلگیر کرد.

پیش از آنکه او بتواند خودش را به محل امنی برساند، سیلاب او را که هنوز در خودرو بود با خود برد و امدادگران بعد از 5ساعت جست‌وجو در فاصله‌ای دورتر از محل حادثه توانستند خودروی پیکان را کشف کنند و ساعتی بعد نیز پیکر بی‌جان راننده پیکان در میان گل‌ولای کشف شد. وی درباره 3نفر دیگر که در این حادثه مفقود شده بودند نیز گفت:

خوشبختانه این افراد پیدا شده و در سلامتی کامل به‌سرمی‌برند. از سایر استان‌ها نیز خبر رسید که سیل، توفان و صاعقه به برخی منازل آسیب رسانده و موجب آبگرفتگی در برخی خانه‌های روستایی شده است. همچنین تندباد موجب قطع شدن تعداد زیادی از درختان شده و بعضی از معابر را مسدود کرده و شبکه برق برخی مناطق را با قطعی مواجه کرده بود که ساعتی پس از وقوع با تلاش گروه‌های امدادی شرایط به وضعیت عادی بازگشت.

کد خبر 417130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha