همشهری آنلاین: برای کاهش وزن اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد احتمالاً یک برنامه‌ی غذایی کم کالری یا ورزش شدید است. اگر با وجود تمام تلاش‌هایی که می‌کنید نتیجه‌ای در کاهش وزن نمی‌گیرید پس باید عادت‌هایتان را بررسی کنید. بعضی از عادت‌های سالم در واقع می‌توانند معکوس اثر کنند.

عادت‌های سالمی که باعث افزایش وزنتان می‌شوند

اگر می‌بینید با وجود ساعت‌ها تلاش در باشگاه و عرق ریختن و کنار گذاشتن چربی‌ها و کربوهیدرات‌های اضافی همچنان وزنی کم نمی‌کنید پس احتمالاً جایی دچار اشتباه می‌شوید.

  • به اندازه کافی چربی نمی‌خورید

بیشتر ما فکر می‌کنیم خوردن چربی باعث افزایش وزنمان می‌شود. اما چربی بخشی ضروری از رژیم غذایی و عاملی حیاتی برای سلامتی و وزن سالم است. مطالعات گوناگون نشان داده است چربی‌های سالم می‌توانند اشتها را کنترل کرده و از مصرف کالری زیاد پیشگیری کنند.

مطالعات گوناگون نشان داده است چربی‌های سالم می‌توانند اشتها را کنترل کرده و از مصرف کالری زیاد پیشگیری کنند

روغن زیتون سرشار از چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌هاست و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد که شامل بهبود سلامت قلب، کاهش ریسک بیماری‌هایی چون دیابت، آرتروز و ... می‌شود. وارد کردن روغن زیتون به رژیم غذایی، راهی سالم برای کمک به سلامتی و کاهش وزن است اما تعادل، رمز موفقیت است. سعی کنید از پیمانه برای کنترل میزان مصرفتان استفاده کنید.

  • زیاد خوابیدن

کمبود خواب می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند اما زیاد خوابیدن هم باعث افزایش ریسک دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود. محققان کشف کرده‌اند که زیاد خوابیدن می‌تواند موجب افزایش وزن شود.

  • زیاد میوه خوردن

میوه‌ها سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که برای سلامتی مفیدند؛ اما زیاده‌روی هم نباید بکنید و حد میانه را نگه دارید. در واقع میوه‌ها سه تا چهار برابر سبزی‌جات، کربوهیدرات دارند. جایگزین کردن بخشی از میوه‌ها در اسموتی صبحانه با سبزی‌ها، راهی است عاقلانه برای کاهش مصرف قند و کالری. همچنین برای افزایش مصرف پروتئین، از شیر و ماست کم چرب به جای آبمیوه در اسموتی‌های‌تان استفاده کنید.

منبع: تبيان

کد خبر 417062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha