همشهری آنلاین: رابرت ردفورد در مراسم اکران افتتاحیه «پیرمرد و اسلحه» اعلام بازنشستگی از دنیای بازیگری را اشتباهی دانست که نمی‌بایست انجام می‌شد.

رابرت ردفورد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، بازيگر سرشناس آمريكايي كه حدود دو ماه پيش گفته بود «پيرمرد و اسلحه» آخرين حضورش روي پرده سينما در مقام بازيگر است، اين اشتباه خود را اصلاح كرد و در پاسخ به پرسش به خبرنگاران درباره اينكه آيا واقعا بازنشسته مي‌شود، گفت: «آن حرف اشتباه بود و من نمي‌بايست چنين چيزي بر زبان مي‌آوردم.» به اين ترتيب مشخص شد كه ستاره اسكاري هاليوود قصد ندارد به اين زودي‌ها دور بازيگري را خط بكشد.

ردفورد 82 ساله با اشاره به اينكه بازنشسته شدن آداب دارد، در مراسم اكران «پيرمرد و اسلحه» در نيويورك افزود: «من اگر بخواهم بازنشسته هم بشوم، بايد آرام از اين عرصه كنار بكشم. نه اينكه بخواهم با داد زدن توجه مردم را جلب كنم و به راه اشتباه پا بگذارم. مي‌خواهم روي اين فيلم و بازيگرانش متمركز شوم.» او در پاسخ به اينكه «پيرمرد و اسلحه» آخرين فيلمش نخواهد بود با خنده گفت: «نمي‌خواهم جواب بدهم. بگذاريد معما زنده بماند.»

اگر واقعا اين آخرين نقش‌آفريني ستاره سالخورده روي پرده باشد، تماشاي آن مي‌تواند لبخند بر لب تماشاگران بياورد: «اين داستان و شخصيت اصلي آن و اينكه واقعي است براي مردم جالب خواهد بود؛ مردي كه 17 بانك را زد، 17 بار دستگير شد، 17 بار به زندان افتاد و 17 بار از زندان فرار كرد. اين يك كمدي جنايي است و از آنجا كه ما در دوراني تاريك زندگي مي‌كنيم، فكر كردم چه خوب كه كاري هيجان‌انگيز انجام بدهيم و لبخند و اميد به مردم هديه كنيم.»

هر چند ردفورد منظور خود را از «دوران تاريك» روشن نكرد اما درباره بزرگ‌ترين دگرگوني در 60 سال حضور در هاليوود چنين گفت: «جنبش #MeToo صداي زناني است كه امروز شنيده مي‌شوند. آنها مدت‌ها كنار گذاشته شده بودند و حالا اميدوارم و اطمينان دارم زمان پيشي گرفتن آنها در عرصه‌هاي راهبري و اجرايي و بازيگري فرارسيده است. از اتفاق‌هايي كه براي زنان مي‌افتد خيلي خوشحالم.»

«پيرمرد و اسلحه» به نويسندگي و كارگرداني ديويد لوري بر اساس مقاله‌اي از ديويد گران ساخته شده و كيسي افلك و سيسي اسپيسك ديگر بازيگران آن در كنار ردفورد هستند. اين فيلم 93 دقيقه‌اي از هفته آينده در سينماهاي آمريكا اكران مي‌شود و ماجراي فرار مردي به نام فورست تاكر 70 ساله را از زندان سن‌كوئنتين روايت مي‌كند.

کد خبر 416971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha