جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «کفرناحوم» به پشتوانه جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن به نمایندگی از لبنان در اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

فیلم سینمایی کفرناحوم

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «كفرناحوم» به كارگرداني نادين لبكي بهار امسال در بخش مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد و برنده جايزه ويژه هيات داوران شد. اين پانزدهمين نماينده لبنان در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان جوايز اسكار از 1978 تا امروز است؛ كشوري كه سال گذشته در چهاردهمين حضور خود با «توهين» زياد دويري نخستين بار نامزد دريافت جايزه اسكار شد.

«كفرناحوم» در جشنواره كن امسال مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت و پيش از درخشش در مراسم اختتاميه، شركت سوني پيكچرز حق پخش آن را در آمريكاي شمالي خريد. شركت فرانسوي وايلد بانچ هم حق پخش اين فيلم را در ديگر نقاط دنيا بر عهده دارد. فيلم 120 دقيقه‌اي «كفرناحوم» در كن جايزه كليساي جهاني را هم برد و در جشنواره‌هاي ملبورن، نروژ و سارايوو جايزه‌هاي فيلم برگزيده و محبوب تماشاگران را به دست آورد.

لبكي 44 ساله با چهارمين تجربه كارگرداني خود به نمايندگي از لبنان به اسكار مي‌رود. او در «كفرناحوم» با نابازيگران كار كرده و داستان درباره يك كودك 12 ساله لبناني است كه عليه پدر و مادرش اقدام قانوني انجام مي‌دهد و به دادگاه شكايت مي‌كند. فيلم به تازگي در لبنان اكران شده و در ماه‌هاي آينده علاوه بر نمايش در ديگر نقاط دنيا، در جشنواره‌هاي بوسان، ميل‌ولي آمريكا، آدلايد استراليا، ونكوور كانادا و لندن هم روي پرده مي‌رود.

کد خبر 416961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha